loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
مزیت استفاده از وینیل
41 : 58 : 11 , 8 / دی / 1398

مزیت استفاده از وینیل

مزیت استفاده از وینیل 

ظاهر کلی نمای خانه شما به چند عامل از جمله مواد بکار فته در سقف ، رنگ ، پنجره ها ، در و پوشش نمای بیرونی ساختمان بستگی دارد.بیشتر افراد هنگام انتخاب پوششی مناسب برای نمای ساختمان به سراغ وینیل می روند.مزیت استفاده از وینیل

ظاهر کلی نمای خانه شما به چند عامل از جمله مواد بکار فته در سقف ، رنگ ، پنجره ها ، در و پوشش نمای بیرونی ساختمان بستگی دارد.بیشتر افراد هنگام انتخاب پوششی مناسب برای نمای ساختمان به سراغ وینیل می روند.در واقع بررسی ها نشان می دهد این روز ها بیش از 30 درصد مردم در پروژه های ساخت خانه های جدید برای نمای ساختمان های خود از وینیل استفاده می کنند و تعداد این افراد رو به رشد است. ممکن است تصور کنید این ماده برای نما چندان مناسب نباشد اما به دلایل مختلف این مصالح ساختمانی مدرن نسبت به بسیاری از انتخاب های دیگر ارجحیت دارد. در این مقاله به 10 مزیت اساسی وینیل اشاره شده است.

1- کم هزینه و مقرون بصرفه

وینیل در مقایسه با دیگر پوشش های نما به ویژه چوب سدر و انواع روکش های چوبی دیگر ، بسیار کم هزینه است. خرید و نصب روکش های از جنس چوب سدر ، دو برابر و نیم گرانتر از وینیل است. اما وینیل بسیار مقرون بصرفه می باشد.

2- با دوام

وقتی روکش های وینیلی به درستی نصب شوند ، بیش از 50 سال دوام می آورند. در واقع حتی با میزان مراقبت های کم و ناچیز باز هم می توانند تا این اندازه مقاوم باشند . به همین دلیل بهترین روکش برای املاک استیجاری است. البته نباید فراموش کرد ، که دوام وینیل تا حد زیادی به کیفیت نصب آن مرتبط است.پس خیلی ضروری است که این روکش ها را یک فرد با تجربه کار بگذارد.

3- قابل تنظیم بودن

تولید کنندگان ، ورقه های وینیل را در شکل و انداز ه های متفاوت می سازند و به همین دلیل این روکش برای استفاده از نما های خارجی ساختمان ایده آل و منحصر به فرد هستند. علاوه بر ان ، وینیل در رنگ و بافت های بسیار متفاوتی درست می شود و گاهی برخی از ورقه های وینیل ، شبیه ساختار چوب هستند.

4- نگهداری اندک

وقتی روکش های وینیل ، به درستی نصب شوند ، به غیر از تمیز کردن و شستشو ، به نگهداری دیگری نیاز ندارند.البته از آنجایی که سطح ورقه های وینیل ، آلودگی و گردو خاک را به خود نمی گیرد ، به تمیز کاری چندانی هم نیاز ندارد.

5- مقاوم در برابر رطوبت

معمولا روکش و پوششهای خانه ، آن را از گزند عوامل مخرب ، به ویژه رطوبت ، حفظ می کند.اما بسیاری از انواع روکش ها در محیط های با آب و هوای مرطوب و یا سطح بالای بارش رطوبت پذیر هستند و زود از بین می روند. اما در بررسی های مواد مشخص شده است که وینیل در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و پس از خیس شدن ، زودتر از هر مواد دیگر خشک می شود.این ویژگی باعث می شود تا روکش های از جنس وینیل در طول زمان دچار کپک و قارچ نشده و یا اینکه تاب برندارند.

6- عدم نیاز به پرداخت

در حالی که بسیاری از روکش های مورد استفاده از ساختمان ها ، پس از نصب اولیه به جلا و پرداخت کاری نیاز دارندکه گاه در طول عمرشان باید چند بار این کار را تکرار کرد ، وینیل حتی پس از نصب اولیه به هیچ نوع پرداختی نیاز ندارد. فقط در صورتی که از رنگ وینیل پس از مدتی خسته شدید ، می توانید آن را رنگ کنید اما به پرداخت آن کوچکترین نیازی نخواهید داشت.

7- آسانی جابجایی و نصب

وینیل در مقایسه با دیگر مصالح نمای ساختمان مانند آجر ، بسیار کم وزن است. ویژگی کم وزنی وینیل ، شرایط حمل و جابجایی آن را آسان کرده است. حتی می توان با هر وسیله نقلیه ممکن ، آن را جابجا کرد. سبک وزنی وینیل باعث شده که انتخاب عاقلانه ای برای گروه های کوچک ساخت و ساز ها باشد.

8- کنترل دمای ساختمان

بسیاری از خانه ها در فضای خالی ما بین دیوار ها ، عایق می ریزند. اما این کار باعث می شود که فضای بین دیوار خودش به انتقال دهنده حرارت تبدیل شود.با استفاده از وینیل می توان تمام این فضا را کاملا پوشانده و جلوی از دست دادن و یا گرفتن ناخواسته حرارت را گرفت.این مقاومت در برابر انتقال دما ، ساختمان را در زمستان گرمتر و در تابستان خنک تر نگه می دارد.

9- تولید پایدار

وینیل مدرن متشکل از مواد شیمیایی تقطیر شده از نمک های کلر و گازاتیلن طبیعی است. این مواد به طور طبیعی یافت می شوند و در بیشتر موارد به راحتی در دسترس و قابل تولید هستند. علاوه برآن ، ماده فعلی وینیل که در ساختمان سازی استفاده می شود ، قابل بازیافت است.

10- مقاوم در برابر آب و هوا

بسیاری از مصالح روکش های ساختمان در آب و هوای با شرایط بد توان مقاومت ندارند. اما وینیل ( همانطور که در گزینه 5 گفته شد) در برابر آب و هوای مرطوب و همچنین باد های شدید بسیار مقاوم است. تولید کنندگان ، مقاومت وینیل نسبت به تند باد را آزمایش کردند و مشخص شد که انواع خاص طراحی شده وینیل می تواند در برابر باد با سرعت 320 کیلومتر در ساعت هم دوام بیاورد . اما می توان گفت وینیل با سرعت متوسط می تواند در برابر باد با سرعت 177 کیلومتر در ساعت به خوبی مقاومت کند. این ویژگی ، وینیل را برای خانه های روستایی که معمولا پس از توفان به سرعت تعمیر نمی شوند و همچنین مناطق با الگوهای شدید آب و هوای ایده آل کرد.

www.jabe-abzar.com

جعبه ابزار دکتر خانگی شما
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882