loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
چرا پاییز فصل مناسبی برای اسباب کشی است؟
45 : 39 : 10 , 2 / مهر / 1398

چرا پاییز فصل مناسبی برای اسباب کشی است؟

چرا پاییز فصل مناسبی برای اسباب کشی است؟

اسباب‌کشی همیشه یک کار انرژی‌بر بوده است به خصوص برای خانواده‌هایی که در شهرهای شلوغ و بزرگ زندگی می‌کنند و یا خانواده‌هایی که در خانه‌های اجاره‌ای زندگی ‌می‌کنند و مجبورند خانه خود را هر سال یا هر چند سال یکبار تغییر دهند. اسباب‌کشی اگر در زمان مناسب خودش انجام شود می‌تواند نگرانی و استرس کمتری داشته باشد.

 برای اینکه بتوانید درست تصمیم بگیرید و اسباب کشی را بدون دردسر و استرس انجام دهید بهتر است با توجه به نیاز و میزان بودجه خود فصل مناسب را برای اسباب‌کشی انتخاب کنید. در این مطلب به مزایای اسباب‌کشی در فصل پاییز می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای اسباب‌کشی در پاییز:

حمل و نقل راحت‌ تر

بسیاری از اسباب‌کشی‌ها در سطح شهرها، از فروردین تا شهریور انجام می‌شوند در نتیجه شرکت‌های حمل و نقل در فصل پاییز زمان آزادتری برای جابه‌جا کردن وسایل شما دارند. در فصل پاییز شما برای تعیین روز و زمان اسباب‌کشی اختیار بیشتری دارید ولی در فصل‌های شلوغ‌تر مثل بهار و تابستان باید برنامه‌ی خود را طبق شرکتی که قرار است حمل وسایل شما را انجام دهد تنظیم کنید.

معایب: پاییز فصل شروع سال تحصیلی می‌باشد و دانشجویان برای ادامه تحصیل به شهرها می‌آیند و این یکی از عوامل شلوغی شهر در فصل پاییز می‌باشد در نتیجه از نظر ترافیک و شلوغی فصل مناسبی به نظر نمی‌رسد.

آب‌وهوای مناسب پاییز

فصل پاییز از نظر آب‌وهوایی متعادل است؛ نه گرمای سوزاننده تابستان را دارد و نه سرمای زیاد زمستان. اگر فصل پاییز را برای اسباب‌کشی انتخاب کنید لازم نیست هوای سرد و گرم را تحمل کنید و باعث راحت‌تر شدن روند کار اسباب‌کشی می‌شود.

معایب: ممکن است با توجه به منطقه‌ای که شما زندگی ‌می‌کنید پاییز فصل سردی باشد که در اینصورت باید کمی زمان اسباب‌کشی را تغییر دهید تا از نظر آب‌وهوا مشکلی نداشته باشید. و یا بارندگی در فصل پاییز ممکن است مانعی برای اسباب‌کشی شما باشد که قبل از برنامه‌ریزی برای این کار حتما آب و هوا را چک کنید.

اسباب‌کشی ارزانتر در پاییز

جابه‌جایی در پاییز هزینه‌ی کمتری برای شما خواهد داشت چرا که باربری‌ها اسباب‌کشی کمتری انجام می‌دهند در نتیجه با قیمت کمتری این کار را برای شما نسبت به فصل پاییز و زمستان انجام می‌دهند. اگر اجاره نشین هستید بهتر است اجاره‌نامه را طوری تنظیم کنید که در فصلی به غیر از تابستان اسباب‌کشی کنید.

معایب: با توجه به شرایط آب‌وهوایی فصل پاییز، هوای بارانی و گرد و خاک احتمالی شرایط اسباب‌کشی را سخت‌تر می‌کند و ممکن است شرکت باربری هزینه‌ی بیشتری را از شما بگیرد.

اسباب کشی در پاییز و تمرکز بیشتر در نبود بچه ها!

به دلیل اینکه در فصل پاییز فرزندانتان نیمی از روز را در مدرسه هستند، کمتر در خانه حضور دارند و شما فرصت و تمرکز بیشتری را برای جمع و جور کردن وسایل و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسباب‌کشی دارید.

معایب: این نکته را در نظر داشته باشید که اگر اسباب‌کشی شما در طی سال تحصیلی انجام شود، ممکن است مجبور به تغییر مدرسه فرزندتان شوید و این مسئله کار اسباب‌کشی را سخت‌تر می‌کند و شاید بهتر باشد زودتر از شروع سال تحصیلی یا پس از تمام شدن آن اسباب کشی را انجام دهید.

نکته‌های اسباب کشی در پاییز:

  • در نظر داشته باشید که جابه‌جایی وسایل وسط هفته و یا وسط ماه راحت‌تر است چرا که تقاضا برای حمل بار برای باربری­ها در وسط هفته کمتر است.
  • قبل از شروع کارهای اسباب کشی بهتر است لیستی از کارهایی که باید انجام شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسباب‌کشی تهیه کنید تا استرس کمتری داشته باشید.
  • یکی از مسائل مهم در اسباب‌کشی زمان‌بندی انجام کارها و جمع کردن وسایل خانه است. توجه کنید که کارها را برای دقیقه نود نگذارید.

جعبه ابزار دکتر خانگی شماست

(جعبه ابزار www.jabe-abzar.com)

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882