loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
۱۲ ترفند تمیز کردن منزل و وسایل
29 : 1 : 12 , 17 / دی / 1396

۱۲ ترفند تمیز کردن منزل و وسایل

ترفند های جذاب برای تمیز کردن منزل با استفاده از مواد و وسایل و تجهیزات خانگی موضوع مورد بحث امروز در هاو کن یو است. شما در این مقاله خواهید آموخت همیشه هم به خرید مواد شیمیایی عجیب و غریب و البته مضر و پر هزینه نیاز ندارید و با مواد خانگی و در دسترس هم می توانید بهترین نتیجه را برای تمیز کردن مکان ها و وسایل داخل منزل استفاده کنید.
۱۲ ترفندی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت به شما روش های تمیز کردن منزل به روش های ساده، جذاب و البته بسیار کاربردی را آموزش می دهد. هرچند شاید باور آن ها برای شما کمی مشکل باشد ولی شما باید به سایت هاو کن یو اعتماد کنید چرا که تمامی این روش های بسیار کاربردی و جذاب قبلا تست شده اند و از تاثیر آن ها شگفت زده خواهید شد .
در ادامه به صورت موردی تمیز کردن و روش های تمیز کردن ۱۲ مورد از مکان ها و وسایل منزل را با یکدیگر مرور می کنیم.

1تمیز کردن ملحفه و از بین بردن بو


با گذر زمان تمامی ملحفه و پتو ها کثیف می شوند. معمولا هم تنها راه تمیز کردن آن شست و شوی آن ها به صورت دستی و یا با ماشین است که کار سخت و زمانبری است. اینجا در هاو کن یو شما می توانید آن ها را بدون شست و شو همانند روز اول مجدد تمیز کنید. برای این کار مقداری جوش شیرین بر روی قسمت های کثیف بپاشید و سپس آن را برای چند ساعت به همان صورت رها کنید و بعد با استفاده از سری مناسب جاروبرقی آن را جارو کنید.

2تمیز کردن تخته آشپزخانه


حتما شما کاربران هاو کن یو هم مشاهده کرده اید که پس از مدتی استفاده از تخته های آشپزخانه و خُرد کردن مواد مختلف رنگی روی آن، کم کم رنگ آن تغییر می کند و شکل ناخوشایندی دارد. برای رفع این مشکل تنها کافیست از ترکیب نمک و آبلیمو کمک بگیرید. از تاثیر آن متحیر خواهید شد. مقداری نمک بر روی تخته پاشیده و سپس با یک لیموی نصف شده بر روی آن بکشید تا کثیفی ها بر طرف شود. پس از کشیدن لیمو بر روی تمامی نقط آن را با داغ، آب بکشید. از تمیزی آن متحیر خواهید شد.

3تمیز کردن اتو


با اتو کردن البسه با پارچه های مختلف و یا حتی سوزاندن لباس ها با اتو لکه و جای سوختگی بر کف آن باقی می ماند که با داغ شدن مدام اتو، این لکه ها و کثیفی ها می تواند هنگام اتو کردن لباس ها باعث ایجاد لکه روی آن ها شود. برای از بین بردن این لکه شما میبایست آب داخل اتو رو کاملا خالی کرده و سپس مقداری نمک بر روی یک کاغذ برزید، حال دمای اتو را بالا برده و اتو را بر روی نمک ها بکشید وکمی از فشار دستان کمک بگیرید. با انجام این کار شگفت زده خواهید شد.

4ظروف و وسایل نقره

 

برای براق کردن ظروف نقره به صورت تخصصی و کامل به زودی در همین وبسایت هاو کن یو مقاله ای خواهیم داشت ولی حال به صورت گذرا باید بگوییم که برای تمیز و براق کردن آن هما نطور که در کانال تلگرامی هاو کن یو گفتیم تنها کافیست آب را جوش آورده و سپس فویل آلومنیومی داخل آن بیندازید و در نهایت مقداری نمک. حال آن ظرف یا شئ نقره را مدتی داخل آن بیندازید و نگه دارید و خارج کنید. از نتیجه شگفت زده خواهید شد.

همچنین وجود یک یا چند گچ در محیطی که نقره را نگهداری می کنید از کدر شدن آن ها جلوگیری می کنید.

5از بین لکه چرب از روی لباس

 

حتما شما می دانید که تمیز کردن لکه های چرب از روی لباس تا چه اندازه سخت است، حال شما تنها کافیست از این ترفند هاو کن یو کمک بگیرید و لذت ببرید. تنها کافیست بر روی لکه مقداری گچ کشیده و این کار را چند بار تکرار کنید. حال مدتی به آن فرصت دهید و بعد از چند ساعت خواهید دید گچ بیشتر روغن را جذب خود کرده است و لباس شما تنها به یک شست و شوی ساده احتیاج خواهید داشت. البته این روش برای لکه  های تازه بیشتر جواب خواهد داد. ضمن اینکه مقاله کامل از بین بردن لکه روغن را هم در سایت هاو کن یو می توانید مطالعه کنید.

 چگونه می توانید لکه روغن ماشین یا گریس را از روی لباس پاک کنید؟

6تمیز کردن پرده کرکره ای

 

گاهی تمیز کردن پرده های کرکره ای زمان بر و طاقت فرساست. در این جور مواقع به صورت نرمال دانه دانه پره ها را با دستمال تمیز می کنید که ممکن است سخت باشد. تنها کافیست دست خود را داخل جوراب کرده و سپس به راحتی تنها دست خود را از میان پره ها عبور دهید.

7تمیز کردن تابه های سوخته

 

برای تمیز کردن تابه و یا ظروفی که در آن ها زیاد سرخ کردنی استفاده می کنید و لکه های سوخته در آن زیاد است مقداری نمک داخل ظرف ریخته و پس از چند دقیقه با دستکش و … خوب آ

ن نمک را بر کف ظرف بکشید تا جرم ها را از بین ببرد. این روش برای ظروف تفلون توصیه نمی شود.

8لکه های فرش و موکت

 

اگر لکه هایی بر روی فرش یا موکت شما مشاهده می شود شما در اولین اقدام باید به تمیز کردن آن در کوتاه ترین فاصله اقدام کنید. ولی اگر لکه باقی ماند شما می توانید دو قسمت سرکه و یک قسمت آب را با هم ترکیب و سپس بر روی لکه اسپری کنید حال یک پارچه نم دار بر روی آن بیندازید  ودر نهایت اتو بخار را بر روی آن بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید.

9تمیز کردن سینک

همیشه سینک ها در آشپزخانه می توانند دردسرساز باشند چرا که به راحتی تمیز نمی شوند. روش پیشنهادی هاو کن یو در این روش این است که داخل سینک مقداری جوش شیرین بریزید و سپس با یک مسواک کهنه آن را تمیز کنید، برای از بین بردن تیرگی ها و بوی اطراف دهانه سینک هم می توانید از مقداری آب لیمو و مسواک کمک بگیرید.

10تمیز کردن پنجره ها

 

برای این کار، روش معمول و البته درست همان استفاده از روزنامه است و این روزنامه بهتر از هر دستمال دیگری این کار را برای شما انجام می دهد. همچنین مقاله کامل تمیز کردن شیشه را هم می توانید در لینک زیر از هاو کن یو بخوانید

 چگونه می توانید پنجره های شیشه ای را تمییز کنید؟

11تمیز کردن توستر

 

شاید بهترین وسیله برای تمیز کردن توستر ها همان استفاده از مسواک های قدیمی باشد که البته کمی هم محکم و زبر باید باشد. به راحتی به تمامی قسمت ها دسترسی خواهید داشت.

12تمیز کردن مایکرویو

برای تمیز کردن مایکروویو یک اسفنج را داخل آب و صابون کف کرده زده و سپس آن را داخل مایکروویو قرار داده و با درجه حرارت پایین تنها ۳۰ ثانیه اجازه دهید داخل آن باشد و حال درب مایکروویو را باز و آن را از برق جدا کرده وسپس با همان اسفنج شروع به تمیز کردن محیط داخل آن کنید.

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882