loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
انواع آباژورها و کاربردشان
41 : 57 : 9 , 20 / اسفند / 1399

انواع آباژورها و کاربردشان

 

انواع آباژورها و کاربردشان

آباژورها در اندازه، شکل و جنس با یک‌دیگر متفاوت هستند. آن‌ها متشکل از یک سرپوش، یک فیتر‌ ( مکانیزمی که لامپ را به آباژور وصل می‌کند) و یک پایه هستند. سرپوش بیشترین تأثیر را در ظاهر یک آباژو دارد. سرپوش‌های متداول امروزه با نام‌هایی مثل امپراطوری، درام و ناقوسی شناخته می‌شوند. به‌جز این‌ها آباژورهای مدرن در اشکالی مثل مربع، مستطیل و یا بیضی نیز ساخته می‌شوند. هر یک از این اشکال را می‌توان در جنس‌های متفاوتی نیز تهیه کرد. آباژورها از موادی مثل پوست، پلاستیک، شیشه، فلز، کاغذ و پارچه‌هایی مانند ابریشم، کتان و لینن ساخته می‌شوند. آباژورهایی که از جنس پوست هستند در فضا ایجاد احساس تمیزی می‌کنند. آن‌ها بین طراحان دکوراسیون مدرن محبوبیت فراوانی دارند و با رنگ‌های تیره در فضاهای مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین آباژورهای کتانی و یا ابریشمی به فضا حس و حالی قدیمی و نوستالژیک می‌بخشند و انتخاب خوبی برای سالن‌های کلاسیک‌تر هستند.

امروزه می‌توان آباژورها را در شکل و شمایل نمادین‌تری نیز یافت. به‌طور مثال آباژورهایی که شبیه به پروژکتور هستند و یا به شکل پنکه‌هایی که درونشان می‌توان از چندین لامپ استفاده کرد.

نوع لامپ، شکل، جنس و طرح آباژوری که انتخاب می‌کنید، مشخص کننده‌ی تأثیری‌ست که می‌خواهید در یک فضا ایجاد کنید. نور، پس‌زمینه‌ی تقریبا تمام اتاق‌های خانه‌است؛ آشپزخانه، اتاق‌خواب، سالن‌پذیرایی، ناهارخوری و غیره. هنگام خرید آباژور باید توجه کنید که به‌دنبال چه کاربردی هستید. بعضی‌ از آباژورها نور را طوری متمرکز می‌کنند که بعضی اشیا و یا فضاهای خاص در خانه مشخص‌تر شوند. بعضی‌ دیگر از آن‌ها برای کار‌های دقیق‌تر کاربرد دارند؛ به‌طور مثال وقتی فرد بخواهد بر نوشتن و یا کتاب خواندن تمرکز کند و نیاز به نور دقیق‌تری داشته باشد. نور‌پردازی دکوراتیو کم‌ترین کاربرد را دارد. بیشتر برای زیباتر کردن فضا به‌کار می‌رود.

جهت سفارش آباژور های ایستاده و پایه کوتاه و رومیزی با شماره ثابت 01132257024 تماس حاصل فرمایید 

www.jabe-abzar.com

هدیه ما به شما آرا مش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882