loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
کوسن در دکوراسیون داخلی
23 : 46 : 12 , 20 / مرداد / 1399

کوسن در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ کوسن‌ها

مهم‌ترین اصل انتخاب کوسن‌ها انتخاب رنگ آنها است و حتی بیشتر از انتخاب خود کوسن‌ها مهم است. باید به این نکته توجه کنیم که رنگ انتخاب شده برای کوسن‌ها مناسب با دکوراسیون خانه باشد. کوسن‌های شما می‌توانند تمام عناصر دکوراسیون خانه را با هم هماهنگ کنند. معمولاً دکوراسیون همه خانه‌های شرقی از رنگ‌های متنوع سرشار است اما اگر دکوراسیون مدرنی هم دارید که حضور رنگ در آن کم است با کوسن‌ها می‌توانید آن را رنگارنگ جلوه دهید. رنگ‌آمیزی کوسن‌ها می‌تواند با توجه به رنگ دیوارها، رنگ پرده‌ها، آثار هنری و تابلوهای روی دیوار باشد.

اشکال و اندازه‌های کوسن‌ها

شکل و اندازه کوسن‌ها رابطه مستقیم با شکل و اندازه کاناپه و یا مبلمان‌ خانه شما دارد. امروزه کوسن‌هایی با شکل و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است. کوسن‌هایی با ابعاد ۴۰ در ۴۰ و یا ۵۰ در ۵۰ و در اندازه‌های بزرگ‌تر مستطیل شکل به اندازه ۳۰ در ۴۰ تولید شده است. در انتخاب کوسن‌ها باید دقت لازم را به خرج دهیم چرا که طوری نباشد کوسنی انتخاب کنیم که با نشستن بر روی مبل آنها کنار گذاشته شوند. عمق مبل یکی از مواردی است که در انتخاب کوسن‌ها باید به آن توجه شود در صورتی که مبلی با عمق زیاد داشته باشیم باید کوسنی با ضخامت بیشتر تهیه کنیم.

 

اغلب افراد به دنبال کوسن‌هایی به شکل مربع هستند چرا که با هر مبلی هماهنگ می‌شود اما استفاده از کوسن‌هایی به شکل مستطیل هم می‌تواند گزینه خوبی برای بلندتر نشان دادن طول مبلمان شما باشد. استفاده از کوسن‌هایی به شکل دایره نیز می‌تواند دکوراسیون خانه شما را متفاوت کند. اگر مبلمانی بزرگ دارید می‌توانید از دو سایز کوسن در کنار هم استفاده کنید و ترکیب زیبایی داشته باشید. کوسن‌های شرقی و همان مخده‌های استوانه‌ای شکل هم برای مبلمانی که سبکی سنتی دارند می‌توانند انتخابی چشمگیر باشند.

توجه به تعداد و محل قرارگیری کوسن‌ها

تعداد کوسن‌ها و محل قرارگیری آنها بستگی به تعداد مبلمان‌ و سبک دکوراسیون خانه شما دارد. اکثر افراد عدد فرد را برای تعداد کوسن‌ها در نظر می‌گیرند در صورتی که دکوراسیون مدرن از این قاعده پیروی نمی‌کند. فقط به این نکته توجه کنید که در صورتی که هنگام نشستن مجبور به کنار زدن کوسن‌ها شدید بدانید که تعداد آنها زیاد بوده است. معمولاً برای مبل‌های سه نفره و بیشتر، پنج کوسن تهیه و برای مبل‌های دو نفره سه کوسن تهیه می‌شود.

ترتیب قرارگیری کوسن‌ها بر روی مبلمان‌ از هیچ قاعده سفت و سختی پیروی نمی‌کند اما نکاتی است که در بهتر قرارگیری آنها بر روی مبلمان‌ تأثیر می‌گذارد. حتی‌الامکان سعی کنید کوسن‌های بزرگ‌تر را در گوشه مبلمان‌ و کوچک‌ترها را با طرح‌های مشابه در مقابل آنها قرار دهید. اگر چهار کوسن مربع و یک کوسن مستطیلی دارید، می‌توانید کوسن‌های مربع شکل را در گوشه‌های مبل و کوسن مستطیل را در وسط مبل قرار دهید و در نهایت هنگام قرار دادن آنها بر روی مبلمان‌، به رنگ‌آمیزی کوسن‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرند توجه داشته باشید.

انتخاب کوسن‌هایی متفاوت از پارچه‌های رومبلی

در گذشته در زمان خرید مبلمان کوسن‌هایی همراه آنها به فروش می‌رسید که دقیقاً همانند پارچه‌های رومبلی انتخاب شده بود که بیشتر از اینکه باعث تغییر در دکوراسیون خانه باشد جنبه راحتی آن مهم بود این کوسن‌ها صد در صد با مبلمان هماهنگ بود و بدون شک دکوراسیون خانه را نازیبا نمی‌کرد اما به این نکته توجه کنید که اضافه کردن کوسن‌هایی متفاوت از پارچه‌های رومبلی، یک فرصت عالی برای اضافه کردن رنگ و بافت به یک فضا است و باعث یک تغییر اساسی در دکوراسیون خانه شما می‌شود.

www.jabe-abzar.com

 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882