loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
آجر نسوز در نما
59 : 34 : 9 , 29 / اردیبهشت / 1399

آجر نسوز در نما

 نصب آجر نسوز در نما

 برای نصب آجر نسوز هر چه ظرافت و دقت بیشتری صورت گیرد، جذابیت کار را دو چندان می نماید. پس چه بهتر که از نصابهای کار آزموده، ماهر و مسلط به نحوه نصب و بندکشی آجر نسوز استفاده شود. آجرهای نسوز نما به علت تنوع بالا در رنگ و طرح، در بسیاری از موارد به صورت رندوم مورد استفاده قرار می گیرند که علاوه بر شکیل بودن و زیبایی بخشیدن به کار، تفاوت طرح و رنگ در آجر را نیز به نمایش می گذارد. آجرهای نسوز نما  به دلیل استقامت بالا، جذب آب مناسب و همچنین گیرایی بالا در تماس با ملات، تفاوتهایی نسبت به دیگر مصالح در مراحل نصب آجر نسوز دارا می باشند. حال به تعدادی از این موارد در ذیل اشاره می گردد :

  1. آجرهای نسوز  خلاف آجرهای رسی به هیچ وجه نیاز به زنگ آب کردن ندارند. چرا که آجر نسوز نما به علت جذب آب بالایی که دارند تنها با آب موجود در ملات پشت کار چسبندگی لازم برای قرار گرفتن بر روی نمای ساختمان و یا دیوارها در طراحی داخلی را پیدا می کنند.
  2. آجرهای نسوز نما  به دلیل گیرایی بالا نسبت به دیگر محصولات هیچگونه نیازی به اسکوپ ندارد. این مزیت به علت سهولت در نصب و مراحل اجرای نمای آجر نسوز این فراورده را از دیگر محصولات متمایز نموده است.
  3. بهترین فصل برای اجرای نمای ساختمان با آجرهای نسوز نما  فصول گرم سال می باشد. چرا که در فصول سرد به علت یخ زدگی ، امکان شوره زدن وجود دارد.
  4. توصیه می شود در اجرای نما بایداز ملات مرغوب استفاده گردد. چرا که در 80 درصد موارد علت شوره زدن آجر نسوز استفاده از ملات بی کیفیت در پشت کار می باشد. علت این موضوع چیزی جز نمک و آهک محلول در اینگونه از ملاتها نمی باشد.
  5. دستورالعمل نصب آجرهای نسوز نما به صورت شمش ملاتی می باشد. بدین صورت که بعد از رعایت موارد ذکر شده در بالا، شمش آجر را بر روی نما قرار داده، ملات مرغوب را پشت آن ریخته، و سپس بندکشی آجر نسوز صورت می گیرد.
  6. در انتها قابل ذکر است که آجرهای نسوز  از آن جهت که از سنگ نسوز تولید شده و بر خلاف آجرهای رسی که از خاک رس تولید می شوند، قابلیت سنگ را دارا می باشند. از این رو به دلیل زنده بودن متریال آجرهای نسوز نما، این محصول شاخص توانایی تنفس کردن را دارا می باشد و ملات کار شده در زیر خود را خشک می نماید و مانع از خیس ماندن زیر ساخت و پس دادن آب ملات و در نهایت شوره زدن می شود. در اینجا نکته ای در نحوه نصب آجر نسوز قابل ذکر می باشد که حائز اهمیت بسیار است.
  7. www.jabe-abzar.com

 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882