loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
طراحی ستون خانه
30 : 29 : 11 , 13 / اردیبهشت / 1399

طراحی ستون خانه

با ستون های منزل خود چه کنیم؟ 

طراحی ستون بر اساس میزان فضایی که در اختیار دارید باید به صورت متفاوت اجرا شود. به طور مثال اگر میزان فضای شما محدود است و ستون‌های مکعبی با ابعاد بزرگ دارید بهتر است از طرح آینه‌کاری استفاده کنید تا فضا وسیع‌تر دیده شود. از طرفی اگر مایل به طراحی ستون دکوراتیو در فضاهای کوچک هستید بهتر است از ستون‌های گرد و باریک استفاده کنید و آن‌ها را با متریالی مانند چوب بپوشانید تا فضا زیبا و منحصر به فرد جلوه کند.

طراحی ستون داخل منزل | انواع ستون | ستون دکوراتیو

ستون کاربردی یا تزیینی

ستون‌هایی که به عنوان حجم دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرند  اغلب هم جنبه کاربردی دارند و هم تزئینی. علاوه بر این گاهی با کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دادن می‌توان ستون‌های اصلی خانه را نیز تبدیل به یک ستون تزئینی و کاربردی کرد.

تنها نکته‌ای که باید قبل از دست به کار شدن برای طراحی ستون داخل منزل به آن توجه کردن نوع سبک دکوراسیون خانه و میزان فضایی است که ستون در آن قرار گرفته است. حال با توجه به ایده‌های برگزیده و ناب زیر می‌توانید بهترین مدل طراحی ستون داخل منزل خود را خلق کنید.

طراحی ستون داخل منزل | ستون کاربردی یا تزیینی

تزیین ستون با کناف

کناف نوعی صفحات روکش دار گچی است که قابلیت انعطاف پذیری و استحکام بسیار بالایی دارد و برای تزیین سقف و یا دیوار استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های کناف  اجرای آسان آن و تنوع مدل‌های آن است پس می‌توان به عنوان یک ایده جدید بر روی ستون نیز آن را پیاده‌سازی کرد. برای تزیین ستون با کناف می‌توانید از انواع طرح‌های گچ‌بری، قاب‌های کلاسیک و سر سطون‌های مختلف برای نمای زیباتر ستون استفاده کنید.

طراحی ستون داخل منزل | تزیین ستون با کناف

تزیین ستون با رنگ‌آمیزی

اگر به دنبال طراحی و تزیین ستون کنار دیوار هستید فراموش نکنید که از نظر طراحی ستون باید با دیوار هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر دیوار کاغذ دیواری طرح‌دار دارد نیازی نیست از طرح‌های آنچنانی برای تزیین ستون استفاده کنید بلکه بهتون پیشنهاد می‌دم از یک رنگ ساده یا رنگ‌هایی که از خودشون بافت ظریفی دارند استفاده کنید. برای رنگ‌آمیزی ستون هم می‌توانید از انواع رنگ روغن، اکریلیک و … استفاده کنید.

طراحی ستون داخل منزل | تزیین ستون کنار دیوار

همچنین اگر ستون خانه شما در کنار دیوار قرار گرفته است شانس زیادی برای استفاده کاربردی از فضای خود دارید. به طور مثال شما می‌توان از ستون به عنوان یک کتابخانه و یا یک فضای دکوری که یک گلدان بر روی آن قرار می‌گیرد، استفاده بهینه کنید. البته فراموش نکنید که برای این کار ابتدا باید پوشش مخصوصی مانند پنل چوبی یا کناف جهت پوشش و در آوردن فرم مورد نظرتان ایجاد کنید.

طراحی ستون داخل منزل | تزیین ستون کنار دیوار

تزیین ستون با ام دی اف

طراحی ستون با ام دی اف یک پیشنهاد عالی برای انواع سبک خانه‌ها است یعنی چه خانه شما به سبک مدرن دکور شده باشد چه کلاسیک می‌توانید از چوب به روش‌های مختلف مثل تزیین ستون استفاده کنید. مثلا ستون وسط پذیرایی را در نظر بگیرید. مدل ستون وسط پذیرایی هر چه که باشد مرکز توجه است پس باید به بهترین شکل ممکن طراحی و تزیین شود.

اگر وسط پذیرایی شما یک یا چند ستون وجود دارد می‌توانید برای تزیین ستون پذیرایی به کمک ام دی اف آن‌ها را تبدیل به ستون تزیینی کنید. برای این کار کافیست طرح مورد علاقه خودتان را تعیین کنید مثلا اگر سبک دکوراسیون پذیرایی شما مدرن است می‌توانید از چوب خالص و دست نخورده استفاده کنید یا اگر طرح پذیرایی کلاسیک است از ام دی اف منبت کاری شده یا قاب‌های مختلف ام دی اف که می‌توان به عنوان تابلو عکس روی ستون از آن استفاده کرد.

علاوه بر این می‌ـوانید با استفاده از نور مخفی میزان گرمای محیط را با تلفیق نور و چوب بیشتر نیز کنید.

طراحی ستون داخل منزل | تزیین ستون وسط پذیرایی با ام دی اف

علاوه بر این نوعی ام دی اف طرح‌دار برجسته نیز وجود دارد که می‌توان برای طراحی ستون داخل منزل با ام دی اف از آن استفاده کرد. وجود اشکال هندسی و الگوهای مربوط به آن در فضای خانه بیانگر نظم و حس تعامل است. شما می‌توانید برای القای چنین حسی و ایجاد نظم در خانه خود با انواع پنل‌های چوبی طرح‌دار که عموما به صورت الگوهای هندسی کنده‌کاری شده‌اند ستون‌های منزل خود را طراحی کنید. این مدل ستون برای منازلی که سبک مدرن امروزی را دنبال می‌کنند بسیار زیبا است.

تزیین ستون با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از متریال‌هایی است که به میزان قبل توجهی در صنعت معماری رو به رشد است و شما می‌توانید از میان صدها طرح و رنگ، مناسب با سلیقه خود انتخاب خود را داشته باشید.  برای تزیین ستون با کاغذ دیواری ستون‌های به شکل مکعبی می‌توانید با از انواع کاغذ دیواری مثل مدل کاغذ دیواری سه بعدی یا هر مدل دیگری که مد نظرتان هست استفاده کنید تا جلوه آن زیاد شود.

یکی از کاربردهای بسیار زیاد تزیین ستون با کاغذدیواری در فضاهای دوستانه مانند هال خصوصی است. مثلا اگر یک ستون وسط هال قرار دارد و نمی‌توان استفاده کاربردی از آن داشت، می‌توان تزیین ستون وسط هال با کاغذ دیواری را اجرا کرد.

طراحی ستون داخل منزل | تزیین ستون با کاغذ دیواری

طراحی ستون داخل منزل با کاشی

کاشی و موزاییک یکی دیگر از متریال‌هایی است که می‌توان برای دیزاین و طراحی ستون از آن استفاده کرد. معمولا برای طراحی ستون داخل منزل از  کاشی‌های بسیار ریز مربعی استفاده می‌کنند که از نظر رنگی باید کاملا با دکوراسیون هم‌خوانی داشته باشد البته کاشی‌های مربع شکل برای ستون‌های مکعبی مناسب است و برای انواع ستون گرد می‌توان از کاشی‌های منعطف‌تری مانند شش ضلعی استفاده کرد.

اگر به دنبال انواع متنوع کاشی و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی هستید می‌توانید با مطالعه مطلب کاربردهای متنوع کاشی در دکوراسیون داخلی، ایده‌هایی جدید پیدا کنید و آن‌ها را اجرایی کنید.

طراحی ستون داخل منزل با کاشی | تزیین ستون با کاشی

طراحی ستون داخل منزل با کاشی آینه‌ای

اگر به دنبال یک دکوراسیون داخلی کاملا لوکس و مجلل هستید می‌توانید از کاشی‌های بسیار ریز آینه‌ای برای طراحی ستون داخل منزل خود استفاده کنید. این نوع کاشی زرق و برق و درخشش را به فضای شما می‌بخشد به خصوص اگر به این نوع کاشی نور بتابد شما به وضوح انعکاس نور را در این آینه‌های ریز مشاهده خواهید کرد و از فضای لوکسی که در آن قرار گرفته‌اید نهایت لذت را می‌برید.

طراحی ستون داخل منزل با کاشی آینه ای | تزیین ستون با کاشی آینه ای

طراحی ستون  با آینه کاری

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای فضاهای کوچک طراحی ستون‌ها با آینه است. از آن‌جایی که آینه تصویر را درون خود عینا نشان می‌دهد کمک می‌کند فضا تا دو برابر بزرگتر از آنچه در واقعیت وجود دارد، دیده شود. به طور کلی برای طراحی ستون با آینه، یا از آینه‌های تمام قد استفاده می‌کنند که بسته به طول و عرض ستون باید آن را تهیه کرد و در یک قاب روی ستون قرار داد و یا می‌توان از آینه‌های برشی و مدل‌دار نیز برای تزیین بر روی آن استفاده کرد.

طراحی ستون داخل منزل با آینه کاری

طراحی ستون با دیوارکوب

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تزیین دیوار و ستون از قدیم تاکنون استفاده از دیوار کوب و بشقاب‌های دیواری سنتی بوده است. شما می‌توانید رنگ دلخواه خود را بر روی ستون زده، سپس آن را با انواع دیوارکوب و بشقاب‌های دیواری رنگارنگ تزیین کنید. این مدل طراحی ستون را می‌توانید هم برای سبک کلاسیک و هم در سبک مدرن امروزی اجرا کنید.

طراحی ستون داخل منزل با دیوارکوب

طراحی ستون  با سنگ

بیایید سری بزنیم به سبک و سیاق خانه‌های روستایی و سبک روستیک که در آن می‌تواند روح طبیعت را حس کرد. استفاده از متریال‌هایی که از طبیعت به صورت خام گرفته شده است در دکوراسیون داخلی می‌تواند فضایی گرم و دلنشین ایجاد کند. شما می‌توانید با استفاده از سنگ و ترکیب آن با متریال چوب یکی از زیباترین انواع طراحی ستون داخل منزل را خلق کنید و از فضای گرم و دوستداشتنی منزل خود نهایت لذت را ببرید.

طراحی ستون داخل منزل با سنگ

تزیین ستون با سنگ آنتیک

بدون شک استفاده از متریال‌های طبیعی مانند سنگ و چوب به فضا جلوه خاصی می‌بخشد در نتیجه شما می‌توانید برای جلوه دادن و ایجاد یک تنوع در دکوراسیون داخلی منزل خود روی ستون‌های خانه با هر طرح دلخواهی که می‌خواهید سنگ‌های آنتیک چیدمان کنید. سنگ‌های آنتیک انواع مختلف برجسته، برق و طبیعی دارند که متناسب با سبک خانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

طراحی ستون  با پی وی سی

پی وی سی یک متریال طلق مانند است که می‌توان برای طراحی ستون داخل منزل مدرن از آن استفاده کرد. یکی از مزیت‌های پی وی سی این است که می‌توان نورپردازی مخفی به صورت زیر کار در زیر آن انجام داد. علاوه بر این صفحات پی وی سی دارای طرح‌های مختلف است که می‌توان متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود از آن استفاده کنید.صفحات پی وی سی کاملا قابل شست و شو است و جز یکی از زیباترین انواع طراحی ستون است.

طراحی ستون داخل منزل با پی وی سی

طراحی ستون  با گچ بری

گچبری ستون یکی از تکنیک‌های قابل استفاده در دکوراسین داخلی منازل کلاسیک است. از آن‌جایی که در خانه‌های کلاسیک علاوه بر ستون اصلی، ستون‌های دکوراتیو نیز دیده می‌شود می‌توان برای طراحی آن از انواع الگوهای گچ‌بری استفاده کرد.

طراحی ستون داخل منزل با گچ بری

طراحی ستون  با آلومینیوم

یکی از تکنیک‌های جدید امروزی که در طراحی ستون داخل منزل استفاده می‌شود استفاده از ورق‌های آلومینیوم طرح‌دار است. طرح‌های روی ورق آلومینیوم به صورت برجسته یا فرو رفته کار شده است که جذابیت خاصی دارد. از طرفی ورق‌های آلومینیوم نیمه مات هستند و تا حدودی نور و بر روی آن شکست دارد. اگر فضای بسیار بزرگی را در اختیار دارید می‌توانید برای طراحی ستون‌های مکعبی از ورق‌های آلومینیوم کمک بگیرید.

طراحی ستون داخل منزل با آلومینیوم

طراحی ستون  با آجر

آیا به دنبال خلق یک فضای گرم و دلنشین در فضای خانه خود هستید؟ آیا رنگ و لعاب رنگ‌های گرم در خانه برای شما دلپذیر است؟ اگر جز دسته افراد خونگرم و با احساس هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما از متریال‌هایی که گرما و صمیمیت را در فرد تداعی می‌کنند در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. یکی از این متریال‌ها آجر است که می‌توان از آن به عنوان دیوار پوش و یا طراحی آن بر روی ستون استفاده کرد. وجود ستون‌های آجری در خانه در کنار متریال‌های دیگری مانند چوب احساس عشق و گرمای مطلوبی را در افراد آن خانه ایجاد می‌کند. استفاده از آجر برای تزیین ستون آشپزخانه نیز کاربرد بسیاری در خانه‌های امروزی دارد پس اگر این سبک تزیینات را دوست دارید حتما در آشپزخانه خود به کار ببرید.

طراحی ستون داخل منزل با آجر

 

www.jabe-abzar.com

 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882