loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
انتخاب کاشی آشپزخانه
29 : 23 : 16 , 27 / اسفند / 1398

انتخاب کاشی آشپزخانه

کاشی آشپزخانه باید چگونه باشد؟

فضای بین کابینت: فضای بین دو ردیف کابینت بالا ( نصب شده بر دیوار) و کابینت پایین (نصب شده بر زمین) در آشپزخانه ها پیرو هیچگونه استاندارد خاصی نیست و کاملا به طرح اولیه و نحوه اجرای کابینت های آشپزخانه شما دارد، با این حال در اکثر موارد و بنا بر یک توافق عرفی فاصله میان این دو ردیف را ۶۰ سانتیمتر قرار میدهند. اطلاع از فاصله میان دو ردیف کابینت دو فایده اساسی دارد، اول اینکه با ضرب کردن این فاصله در طول کابینت نصب شده میتوان مساحت مورد نیاز برای پوشانده شدن را محاسبه و اطلاعی نسبی از مقدار کاشی مورد نظر بر اساس متر مربع برای خرید کاشی دلخواه اقدام کرد. دومین فایده این است که با دانستن فاصله میان دو ردیف میتوان با دقت در انتخاب ابعاد کاشی میزان هدر رفت کاشی به دلیل برش کاری و پوشانده شدن لبه کاشی ها در زیر کابینت را به حداقل رساند.

ابعاد کاشی: با توجه به نکته قبل خریداران عزیز باید این مساله را در نظر داشته باشند که با یک انتخاب بهینه در ابعاد کاشی میتواند میزان همپوشانی (اورلب - overlab) کاشی نصب شده و کابینت را به حداقل برسانند و از نظر مالی در هزینه ها صرفه جویی کنند. برای مثال اگر فاصله بین دو ردیف کابینت برابر با ۶۰ سانتیمتر باشد خریدار با انتخاب کاشی هایی که داری یک ضلع با ابعاد  ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰ سانتیمتر (که اعدادی هستند که ۶۰ بر آنها بخش پذیر است) میتوانند بدون داشتن لبه اضافه فضای بین دو ردیف کابینت را پوشش دهند.

چیدمان کاشی: اگر کاشی با قالبی مربعی انتخاب شود چیدمان های راست و لوزی را میتوان برای فضای بین کابینت انتخاب کرد با ذکر این نکته که چیدمان لوزی به علت نیاز داشتن به برش کاری از زمان نصب و هزینه های بیشتر برخوردار است. اما برای کاشی هایی با قالب مستطیل معمولا چیدمان های راست و خوابیده و آجری قابل استفاده است.

انتخاب نوع لعاب: کاشی ها معمولا با دو نوع کلی لعاب پوشش داده میشوند. لعاب براق و لعاب مات. لعاب براق دارای درخشندگی بیشتر است و نظافت آسانتری دارد اما از لحاظ بصری و لمسی حس سرما را به بیننده منتقل میکند. اما کاشی های با لعاب مات معمولا دارای رویه هایی با پوشش زبر هستند که از لحاظ بصری و لمسی حس گرما را انتقال میدهند. بهتر است مشتری قبل از اقدام به جستجو در بازار با توجه به طراحی کابینت ها و وسایل آشپزخانه تصمیم بگیرد که کدام نوع کاشی مکمل نوع طراحی مد نظر طراح است.

انتخاب رنگ و طرح: برای یکنواخت بودن طراحی و هماهنگی بصری در جزئیات یک آشپزخانه باید به یکدست بودن طرح و رنگ در کابینت و کاشی بین آن توجه کرد، اگر در کابینت ها از طراحی مینیمال و ساده استفاده شده بهتر است تا کاشی ها را هم با همین طرح و با رنگ های خنثی انتخاب کنید. اگر کابینت های آشپزخانه دارای طراحی کلاسیک و یا پر از جزئیات هستند در انتخاب کاشی بین کابینت دقت کنید چون هر گونه انتخاب نامناسب باعث ناهماهنگی جزئیات بصری خواهد شد.

www.jabe-abzar.com

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882