loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
تمیز کردن شیشه, لازمه چند اشتباه رایج رو بدونید!
29 : 36 : 11 , 1 / مرداد / 1397

تمیز کردن شیشه, لازمه چند اشتباه رایج رو بدونید!


وسایل مورد نیاز

  • محلول شیشه پاک کن
  • دستمال میکروفایبر

پاک کردن جرم شیشه چطوری ممکنه؟

قبل از اسپری کردن محلول شیشه پاک کن، کثیفی را از روی شیشه و چارچوب آن پاک کنید. می توانید این کار را با برس، دستمال و یا هر وسیله غبارگیری انجام دهید. این کار باعث می شود کثیفی به باقی قسمت های پنجره منتقل نشده و دستمال آغشته به محلول شیشه پاک کن هم آلوده نشود. بعد از این مرحله شوینده شیشه پاک کن را روی پنجره اسپری کنید و با استفاده از دستمال میکروفایبر، با حرکات افقی و سپس عمودی، شیشه را تمیز کنید. با این روش رده های باقی مانده هم از بین می رود. این کار را تا تمیز شدن همه پنجره ادامه دهید.

۵ اشتباه رایج در تمیز کردن پنجره

روز آفتابی را انتخاب می کنید.

اگر شیشه را در روز آفتابی و داغ تمیز کنید، بعد از اسپری کردن مایع شیشه پاک کن، قبل از آنکه بتوانید با دستمال شیشه را پاک کنید، محلول روی شیشه داغ خشک می شود و در این حالت است که پاک کرده رده های باقی مانده روی شیشه به سختی از بین می رود. بهتر است روی خشک و ابری را انتخاب کنید. ولی اگر هوا آفتابی است و مجبورید تمیز کردن شیشهرا انجام دهید، از قسمت های سایه شروع کنید.

در ابتدا گرد و غبار و آلودگی را از روی شیشه پاک نمی کنید.

اگر از این مرحله چشم پوشی کنید، هر چقدر هم که مایع شیشه پاک کن روی پنجره اسپری کنید، آلودگی بر روی آن باقی می ماند. همیشه ابتدا چارچوب و شیشه پنجره را با دستمالی دیگر و بدون شیشه پاک کن، از ذرات مزاحم پاک کنید.

به اندازه کافی از شیشه پاک کن استفاده نمی کنید.

از اسپری کردن محلول شیشه پاک کن روی پنجره نترسید. خصوصا اگر پنجره خیلی آلوده است، نیاز به تمیز کننده بیشتری دارید. برای از بین بردن آلودگی و جرم گیری شیشه به میزان زیادی از محلول شیشه پاک کن نیاز دارید. در این حالت است که فقط رده های باقی مانده از خود محلول دیده می شود.

از روزنامه برای خشک کردن پنجره استفاده می کنید.

برخی افراد عهد کرده اند که برای تمیز کردن شیشه حتما از روزنامه استفاده کنند! ولی از نگاه متخصصین این روش برای خشک کردن شیشه مناسب نیست. از نظر آنها استفاده از روزنامه کمی شلختگی و البته بدون تاثیر است و ترجیح می دهند از دستمال میکروفایبر استفاده شود. این دستمال ها جذب فوق العاده داشته و قابل شستشو هستند. شیشه را درخشان و براق و البته بدون لکه باقی می گذارند.

شیشه را با دستمال رولی پرزدار خشک می کنید.

اگر مایل هستید ار دستمال لوله ای استفاده کنید، از نوعی استفاده کنید که مناسب کارهای مختلف باشد و معمولا دستمال لوله ای مخصوص آشپزخانه مناسب این کار است. هیچ چیزی بدتر از این نیست که دستمال کاغذی در حال استفاده نصف شده و یا پرز بسیاری را روی شیشه باقی گذارد.

 

تمیز کردن شیشه
هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882