loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
آماده کردن خانه برای تابستان,نذار گرما خفه ت کنه!
36 : 26 : 10 , 12 / تیر / 1397

آماده کردن خانه برای تابستان,نذار گرما خفه ت کنه!

بررسی سیستم تهویه مطبوع خانه

قبل از آنکه به اوج گرمای تابستانه نزدیک شویم بهتر است سیستم تهویه مطبوع منزل خود را بررسی کنید تا و اگر به هر دلیلی مشکلی دارد آن را برطرف نمایید. اولین قدم آن است که فیلتر هوا را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان خاطر حاصل نمایید. سعی کنید اگر هر قسمت از دریچه ها را گرد و خاک گرفته است آن را به خوبی تمیز کنید.

پیشنهاد دیگری که برای بررسی کارکرد سیستم تهویه مطبوع داریم آن است که دستگاه را روشن کرده و با کمک یک دماسنج، تغییر دمای خانه را بررسی نمایید. این دماسنج می تواند حدود ۵ دقیقه نگه داشته شود و دمای هوای خانه، قبل و بعد از روشن شدن دستگاه با کمک آن چک شود. اگر از عملکرد آن راضی نبودید می توانید به فکر یک تعمیر درست و حسابی باشید.

کی از بخش های مهمی که در این دستگاه ها باید بررسی شود ترموستات است. اگر دستگاه کولر و تهویه مطبوع شما ترموستات برنامه ریزی شده ای ندارد زمان خوبی است که با صرف هزینه کمی، کارکرد آن را بهبود بخشیدسیستم های خنک کننده هوشمند هم می توانند برای تابستان شما بسیار مناسب و کاربردی باشند. پس اگر کولر شما بیش از ۲۵ یا ۲۰ سال است که تغییری نکرده بهتر است در آن تجدید نظر کنید و آن را تعویض نمایید.

وجود نشتی آب در لوله ها در منزل

همانطور که اشاره کردیم شما باید سیستم تهویه مطبوع رو بررسی کرده و اگر مشکلی دارد به فکر تعمیر آن باشید. یکی از مشکلاتی که معمولا افراد در این دستگاه ها با آن رو برو می شوند داشتن نشتی در سیستم تهویه است. این مسئله ممکن است در لوله های آب هم رخ دهد. شما قبل از هرچیز باید دلیل ایجاد این مشکل را بررسی کنید. ممکن است بر اثر مرور زمان این اتفاق افتاده باشد که آن هم در صورتی است که دیگر ساختمان شما در شیروانی و یا زیرزمین دچار مسئله ای نشده باشد. در چنین شرایطی باید شکاف درون لوله ها را بپوشانید چراکه عایق نبودن لوله ها باعث ایجاد این مشکل در کولر می شود.

مقابله با حشرات در تابستان

معمولا هوای گرم در فصل تابستان مشکلات زیادی به دنبال دارد. یکی از این مشکلات، وجود حشرات مختلف در خانه است. معمولا حشرات در هوای گرم بیشتر ظاهر می شوند و وجودشان هم می تواند بسیار آزاردهنده باشد. در این میان ممکن است که این مسئله برای خانه هایی که قدیمی تر هستند نیز شدیدتر باشد؛ بنابراین نباید وقت را تلف کرد و مقابله با این حشرات را نادیده گرفت.

برای حل این مسئله قبل از هرچیز باید مطمئن شوید که مشکلاتی که پیش از این گفتیم حل شده باشد. برای مثال هیچ نشستی ای در لوله ها نباشد که این مسئله باعث عبور و مرور راحت حشرات شود. سعی کنید هر راهی که ممکن است باعث ورود حشرات شود زیر نظر داشته باشید. درزهای در و پنجره را به خوبی بگیرید و چک کنید. 

نکته ای که در رابطه با مقابله با حشرات باید در نظر گرفت آن است که معمولا از سمپاشی در خانه های مختلفی استفاده می شود تا این حشرات از فضا دور شوند، حالا باید گفت که حتما بعد از استفاده از این سموم مراقب حیوانات خانگی خود باشید تا به این سموم نزدیک نشده و خدایی نکرده آسیبی نبینند.

تغییر جهت پنکه سقفی در دکوراسیون منزل

بله! شاید به نظرتان عجیب برسد ولی پنکه ها احتیاح دارند که در فصل های مختلف جهت چرخشی متفاوتی هم داشته باشند. در فصل زمستان پنکه های سقفی باید بر اسا جهت عقربه های ساعت بچرخند تا باعث گردش گرما در فضا شوند؛ بنابراین انتظار می رود که در فصل تابستان هم آن را بر جهت مخالف تنظیم کنید تا هوا را خنک تر نماید.

 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882