loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
نقش کابینت کلاسیک در آشپزخانه
39 : 19 : 10 , 27 / بهمن / 1398

نقش کابینت کلاسیک در آشپزخانه

پیشینه ی سبک کلاسیک در هنر

قبل از اینکه بخوایم کابینت کلاسیک رو بررسی کنیم ابتدا ببینیم که سبک کلاسیک چیه و مبدأ و منشاء اون کجاست؟ سبک کلاسیک یک جنبش هنری مربوط به قرن هفدهم در اروپاست که منشاء اون به یونان و روم باستان میرسه. منشاء این لغت به معنی درجه اول بوده و برای نویسندگانی استفاده می شد که نوشته های آنان در کلاس درس تدریس میشده و به طور کلی اثر کلاسیک اثریه که اکثریت افراد اون رو قبول دارن و از اون به عنوان یک اثر نمونه یاد میکنن.

آثار کلاسیک در تمامی رشته های هنری از جمله دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه وجود داره و تداعی کننده ی احساسات نوستالژیک برای ماست. برای همین احساساته که خیلی از ما ترغیب میشیم تا از آثار کلاسیک استفاده کنیم.

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک، دنباله ی هنر طراحی داخلی کلاسیکه و بنابراین ویژگی اصلی هنر کلاسیک یعنی نوستالژی بودن رو با خودش به یدک میکشه. در آشپزخانه ی کلاسیک، کابینت ممبران کلاسیک و یا کابینت چوب کلاسیک دیده میشه. این دو متریال قابلیت ایجاد طرح و نقش های مختلف ساده و پیچیده رو روی خودشون دارن. طرح هایی که از مشخصه های دیگر این سبک از کابینت هاست.

کابینت کلاسیک آشپزخانه عموماً دارای طرح های ساده نبوده و نقش و نگار های زیادی داره. برای مثال پاخورها و تاجهای پرنقش و یا درب های دارای معرق و منبت و درب هایی که سطح بالشی شکل و منحنی دارن از مشخصه های طرح های کلاسیک کابینته. این کابینت اجزایی مثل تاج داره که در کابینت های مدرن به چشم نمیخوره. همچنین سرستون های منبت کاری شده و قاب های زیبا از دیگر ویژگی های کابینت های کلاسیک است. بعلاوه باید اینو هم بگم که قیمت کابینت کلاسیک به دلیل نقش و نگارها و متریال سازنده، خیلی بالاست.

www.jabe-abzar.com

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882