loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
دیوارکوب یا چراغ دیواری؟
30 : 22 : 10 , 19 / دی / 1398

دیوارکوب یا چراغ دیواری؟

دیوارکوب یا چراغ دیواری؟

دیوارکوب یا چراغ دیواری به منبع نوری گفته می‌شود که بر روی دیوار نصب می‌شود. نکته مهم در دیوارکوب‌ها جهت انتشار نور آن‌ها است که باید مناسب با طراحی داخلی آن را انتخاب کرد. گاهی فقط از یک دیوارکوب انتظار داریم قسمتی از فضا را روشن کند و گاهی به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو از آن استفاده می‌کنیم.

مزایای استفاده از چراغ دیوارکوب:
روشی مقرون‌به‌صرفه برای نورپردازی
نورپردازی هدفمند و کاربردی در هر فضا
قابلیت نصب لامپ‌های کم‌مصرف

انواع زاویه تابش نور در دیوارکوب‌ها:

دیوارکوب با زاویه تابش مستقیم و نور متمرکز به سمت بالا: استفاده از این نوع دیوارکوب برای برجسته‌سازی یک اثر هنری یا بافت دیوار است.
دیوارکوب با زاویه تابش افشان به سمت بالا: درصورتی‌که قصد دارید قسمتی از سقف را با نوری بدون سایه‌روشن کنید این دیوارکوب گزینه مناسبی است.
دیوارکوب با زاویه تابش به سمت بالا و پایین: معمولاً از این مدل دیوارکوب‌ها برای جلوه دادن به دیوارهای ساده و بدون بافت استفاده می‌کنند.
دیوارکوب با زاویه تابش مستقیم و روبه پایین: از این دیوارکوب برای جلوه دادن به اثر هنری و یا بافت دیوار استفاده می‌شود. همچنین اگر در بالای تخت یا میزتحریر نصب شود کمک می‌کنید در زمان مطالعه نور کافی داشته باشید.

انتخاب شکل چراغ دیوارکوب :

طرح و مدلی که برای دیوارکوب انتخاب می‌کنید ، باید با دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد. معمولاً سازندگان انواع لوستر ، دیوارکوب با طرح و نقش همان لوستر را تولید می‌کنند. درصورتی‌که لوستر شما دیوارکوب نداشت می‌توانید از دیوارکوب‌های گچی استفاده کنید. مزایای این نوع از دیوارکوب‌ این است که می‌توانید مناسب بارنگ دیوارها آن‌ را رنگ‌آمیزی کنید و آن را هماهنگ با هر دکوراسیونی کنید.

باید در دیوارکوب‌های نورپایین از نور پخش‌کن استفاده کنید تا لامپ دیده نشود.
نباید در فضاهایی که سقف کوتاه دارند از دیوارکوب‌های نوربالا استفاده کنید.
باید برای نورپردازی زیبا ، فضای مناسبی در بالا و پایین دیوارکوب‌ها خالی بگذارید.
نباید از نورهای سرد برای نورپردازی در فضاهای مسکونی استفاده کنید.

نکات کاربردی در استفاده از لامپ دیوارکوب :

چنانچه قصد دارید دیوار اتاق را کادربندی کنید و یک تابلو یا اثر هنری را به نمایش بگذارید ، بهتر است از دو دیوارکوب با یک طرح و شکل در اطراف تابلو در دو طرف دیوار استفاده کنید.
شما می‌توانید از دیوارکوب‌هایی که نوربالا و پایین دارند برای نورپردازی اتاق مهمان و اتاق کار به همراه یک چراغ رومیزی استفاده کنید.
اگر منزل شما سقف بلندی دارد با استفاده از دیوارکوب‌های نوربالا و پایین می‌توانید از ارتفاع سقف بکاهید.
از دیوارکوب‌های نیم دایره‌ای با پرتو تابش باز ، می‌توانید در مسیر راه‌پله استفاده کنید. این دیوارکوب‌ها نور خوبی برای طی کردن مسیر ساطع می‌کنند.

 
www.jabe-abzar.com

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882