loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
ساخت اسکلت فلزی
14 : 28 : 10 , 17 / دی / 1398

ساخت اسکلت فلزی

 

ساخت اسکلت فلزی

فریم سازه های فولادی که شامل قاب سازی ساختار فولادی ضد زنگ است ، ساخت اسکلت فلزی را که از ستون های عمودی و پرتوهای افقی تشکیل شده است توصیف می کند. این اسکلت پشتیبانی از سقف ، کف و دیوار ساختار را فراهم می کند. سه نوع اصلی از سیستم های ساختاری فولادی ساختاری وجود دارد. آنها قاب ساختار قاب سفت و محکم ، قاب ساخت مدولار و سبک قاب شیب تک هستند. انتخاب نوع قاب فولادی برای استفاده از یک پروژه خاص نیاز به بررسی تعدادی از عوامل ، از جمله عرض ساختمان ، ارتفاع ، محل ، نوع سقف و استفاده از ساختمان.

تعریف ساخت اسکلت فلزی:
روش ساخت ساختمان های بلند که در آن اعضای اصلی افقی و عمودی از فولاد نوردی هستند و بیشتر دیوارها در کف کف توسط قاب فولادی خود پشتیبانی می شوند.

 

مراحل ساخت فنداسیون ساختمان های اسکلت فلزی (اسکلت فلزی پیچ و مهره)

 نکات اجرایی زیر سازی پی:

مراحل اولیه اجرای اسکلت فلزی شامل ساخت پی مناسب است که در کلیه پروژه ها تقریبا یکسان اجرا می شود ، اما قبل از شرح مختصر مراحل ساخت پی ، باید توجه داشت که ابتدا نقشه فنداسیون را روی زمین پیاده کرد و برای پیاده کردن دقیق آن بایستی جزئیات لازم درنقشه مشخص گردیده باشد. از جمله سازه به شکل یک شبکه متشکل از محورهای عمود بر هم تقسیم شده باشد و موقعیت محورهای مزبور نسبت به محورها یا نقاط مشخصی نظیر محور جاده بر زمین بر ساختمان مجاور و غیره تعیین شده باشد. (معمولا محورهای یک امتداد با اعداد 3 ، 2 ، 1و… شماره گذاری می شوند و محورهای امتداد دیگر با حروف  C-B-A و … مشخص می گردند. همچنین باید توجه داشت ستونها و فنداسیونهایی را که وضعیت مشابهی از نظر بار وارد شده دارند ، با علامت یکسان نشان می دهند: ستون را با حرف C  و فنداسیون را با حرف F نشان میدهند. ترسیم مقاطع و نوشتن رقوم زیر فنداسیون ، رقوم روی فنداسیون ، ارتفاع قسمت های محتلف پی ، مشخصات بتن مگر ، مشخصات بتن ، نوع و قطر کلی که برای بریدن میلگرد ها مورد نیاز است باید در نقشه مشخص باشد. قبل از پیاده کردن نقشه روی زمین اگر زمین ناهموار بود یا دارای گیاهان و درختان باشد ، باید نقاط مرتفع ناترازی که مورد نظر است برداشته شود و محوطه از کلیه گیاهان و ریشه ها پاک گردد. سپس شمال جغرافیایی نقشه را با جهت شمال جغرافیایی محلی که قرار است پروژه در آن اجرا شود منطبق می کنیم (به این کار توجیه نقشه می گویند) پس از این کار ، یکی از محورها را (محور طولی یا عرضی) که موقیعت آن روی نقشه مشخص شده است ، بر روی زمین ، حداقل با دو میخ در ابتدا و انتها ، پیاده می کنیم که به این امتداد محور مبنا گفته می شود. حال سایر محورهای طولی و عرضی را از روی محور مبنا مشخص می کنیم (بوسیله میخ چوبی یا فلزی روی زمین) که با دوربین تئودولیت و برای کارهای کوچک با ریسمان کار و متر و گونیا و شاغول اجرا می شود. حال اگر بخواهیم محل فنداسیون را خاکبرداری کنیم ، به ارتفاع خاکبرداری احتیاج داریم که حتی اگر زمین دارای پستی و بلندی جزئی باشد نقطه ای که بصورت مبنا (B.M) باید در محوطه کارگاه مشخص شود (این نقطه بوسیله بتن و میلگرد در نقطه ای که دور از آسیب باشد ساخته می شود). نکات فنی و اجرایی مربوط به خاکبرداری: داشتن اطلاعات اولیه از زمین و نوع خاک از قبیل : مقاومت فشاری نوع خاک بویژه از نظر ریزشی بودن ، وضعیت آب زیر زمینی ، عمق یخبندان و سایر ویژگیهای فیزیکی خاک که با آزمایش از خاک آن محل مشخص می شود ، بسیار ضروری است. در خاکبرداری پی هنگام اجرا زیر زمین ممکن است جداره ریزش کند یا اینکه زیر پی مجاور خالی شود که با وسایل مختلفی باید شمع بندی و حفاظت جداره صورت گیرد؛ به طوری که مقاومت کافی در برابر بارهای وارده داشته باشد یکی از راه حلهای جلوگیری از ریزش خاک و پی ساختمان مجاور ، اجرای جز به جز است که ابتدا محل فنداسیون ستونها اجرا شود و در مرحله بعدی ، پس از حفاری تدریجی ، اجزای دیگر دیوار سازی انجام گیرد.اسکلت فلزی پیچ و مهره و ساخت سوله

www.jabe-abzar.com

 

هدیه مابه شماآرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882