loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
بررسی باغ و باغچه برای آمدن پاییز
28 : 14 : 11 , 12 / شهریور / 1398

بررسی باغ و باغچه برای آمدن پاییز

بررسی باغ و باغچه برای آمدن پاییز
برای آماده کردن باغ و باغچه خود برای فصل پاییز لازم است که قبل از هرچیز آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. به دنبال تکه هایی از زمین و خاک باشید که احتیاج به اصلاح خاک دارند. گیاهانی که باید درمان شوند و یا آنهایی را که باید به داخل خانه بیایند را بشناسید و از برنامه کلی باغ و باغچه تان مطلع شوید.
وضعیت گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز
با خنک تر شدن هوا وقت آن می رسد که گیاهان آپارتمانی خود را سر و سامان دهید. بهتر است که بسیاری از گلدان ها موجود در حیاط را به داخل خانه بیاورید. در غالب موارد لازم است که گلدان ها را به گوشه ای گرم از ایوان منتقل کنید تا با نور خورشید در تماس باشند و در معرض سرما و سوز هوا قرار نگیرند.
اصلاح خاک باغچه برای فصل پاییز
فصل پاییز بهترین زمان برای اصلاح خاک گلدان و باغچه است، چرا که باعث افزایش کیفیت خاک در فصل زمستان و در نتیجه بهره گیری گیاه از مواد مغذی خام در طول بهار و تابستان می شود، پس سریع تر دست به کار شوید و خاک خود را اصلاح کرده و مطمئن شوید که تمامی قسمت های بدون گیاه خاک را تحت پوشش قرار داده اید. استفاده از کود شیمیایی برای تغیه مستقیم گیاه لازم است و کودهای آلی نیز می توانند در فرآیند غنی سازی خاک به کمک شما بیایند. به طور کلی می توان گفت که مالچ، کمپوست و... از کودهای آلی به شمار می روند می توانند مواد مغذی بسیاری را به گیاه انتقال دهند.
اگر موضوع اصلی شما باغ و یا یک باغچه بزرگ است، پیش از هر چیز باید خاک آن را از هرگونه ریشه و علف هرز پاک کنید. بعد از آن با کمک مالچ پاشی و همین طور اصلاح خاک می توانید آن را مجددا احیا کرده و شرایط مناسبی راب رای رشد گیاه فراهم آورید. یادتان باشد که انجام فرآیند اصلاح خاک در این زمان از سال انتخاب هوشمندانه ای است، چرا که در فصل زمستان با سرد بودن هوا و خاک نمی توان از پس این کار بر آمد و در فصل بهار نیز با ذوب یخ های زمستانی با مشکل مواجه خواهید شد، پس در فصل پاییز و زمانی که هنوز خاک گرم است اکسیژن وارد خام می شود و می توان خاکی سالم تر را برای کاشت بهاره آماده کرد.
از بین بردن علف هرز در فصل پاییز
معمولا به تمامی افرادی که باغ و باغچه دارند توصیه می شود که در طی سال چیزی حدود دو بار به سراغ از بین برنده های علف هرز بروند. برای خلاص شدن از شر علف هرزهایی که در تابستان دیده می شوند باید در فصل پاییز اقدام خود را شروع کنید. این کار باعث می شود که احیای چمن در فصل بهار نیز به مراتب بهتر صورت بگیرد.
اگر در خانه خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنید حتما در زمان استفاده از سم های ضد علف هرز مراقب باشید. سگ و گربه اصلا نباید با این سم ها در ارتباط باشند، به همین دلیل حتما آنها را از این فضا دور کنید.
جمع آوری دانه ها در فصل پاییز
اگر گیاهان خود را از دانه پرورش می دهید باید این را بدانید که فصل پاییز بهترین زمان جمع آوری بذر و دانه گیاهان گلدار است. باید این را بدانید که گیاهانی که معمولا رشد خوب و میوه های کاملا رسیده ای دارند دارای بذرهای بالغی هستند که از خیسانده شدن آنها در آب نشأت می گیرد. معمولا دانه های ضعیف در این فرآیند به روی سطح شناور می شوند و باید آنها را دور ریخت. در نهایت نیز دانه های ته نشین را بردارید و بعد از خشک شدن آنها برای کاشت بذر خود در زمان مناسبشان اقدام کنید.
بررسی بیماری گیاهان در فصل پاییز
با فرا رسیدن فصل پاییز زمان آن می رسد که بیماری های گیاهان موجود در باغ و باغچه تان را بررسی کنید، برای مثال اگر برگ هایی از درختان لکه دار هستند و یا ساقه هایشان پوسیده اند آنها را هرس کنید، آن هم تا قبل از آن که بیماری شان به گیاهان کناری انتقال پیدا کند. این کار باعث می شود که در فصل بهار، گیاهان سالم تر و پرطراوت تری داشته باشید.
جبه ابزرا دکتر خانگی شماست
(جعبه ابزار www.jabe-abzar.com)
 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882