loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
طراحی محوطه
13 : 29 : 12 , 4 / شهریور / 1398

طراحی محوطه

همیشه نشستن در طبیعت، میان گل و گیاهان تازه و سرسبز حس خوبی از زندگی برایمان می آورد. طراحی محوطه، باغ و پاسیو زمانی خوب و قابل قبول است که نیاز ساکنان خود را تامین کند. باغ فضایی صمیمی و آرام است که میکروکلیما و آب و هوایی خاص را ایجاد می کند. این هوای سالم بر سلامت انسان تاثیر مثبت گذاشته و هر کسی را سرزنده و شاداب می کند. در حقیقت باغ از این چهار عنصر اصلی تشکیل شده است: هوا، خاک، آب و آتش.

آتشدان یا شومینه در طراحی محوطه سمبل آتش هستند. برکه، حوض، جوی و فواره که از اجزای مدرن هستند، عنصر آب را در باغ نشان می دهند. زمانی که شما به این اجزای متفاوت و زیبا در طراحی باغ و محوطه نگاه می کنید، روح تان تازه می شود و برای جسم و روح خود انرژی ذخیره می کنید. به همین دلیل است که طراحی فضای بیرونی اهمیت ویژه ای دارد.

*مبلمان محوطه باید مناسب فضای بیرونی باشند و نگرانی بابت تغییرات هوایی مانند آفتاب، باران و برف نداشته باشید.

*برای طراحی محوطه مبلمان فضای خارجی از جنس چوب، آلومینیوم، استیل ضد زنگ و پلاستیک استفاده می شود که بنابر سلیقه انتخاب می شوند.

*یکی از نکات مهمی که برای طراحی محوطه باید مورد توجه قرار گیرد، سایبان و آفتابگیر است. آلاچیق، پرگولا، سایبان و چترهای مخصوص پارچه ای به این منظور استفاده می شوند.

*این روزها استفاده از شومینه در حیاط تنها به عنوان تزیین دیده می شود تا برای پختن و گرم شدن! اگر می خواهید عنصر آتش را به فضای پاسیو یا حیاط و باغ خانه خود وارد کنید، می توانید از شمع های زیبا و جاشمعی هایی متفاوت استفاده کنید. شمع ها جوی گرم و دعوت کننده خلق می کند.

*روشنایی های تزیینی و دکوراتیو در فضای خارجی زمانی که فکر شده و طراحی شده باشد، باعث می شود محوطه بیرونی در شب دارای زیبایی بوده و شخصیت پیدا کند.

*در قدم اول دکوراسیون و سبک مورد نظر برای طراحی محوطه انتخاب می شود. در مرحله بعد ضروریات و آنچه مکه با توجه به فضای موجود نیاز است، اضافه می شود. اگر می خواهید فضایی رمانتیک و خاص داشته باشید، پیشنهاد می کنیم عنصر آب را وارد کنید. آب با ایجاد صخره های سنگی که به سادگی با فضای موجود تطبیق می شود به شکل فواره و آبشار کوچک فضا را تلطیف می کند.

جعبه ازار دکتر خانگی شماست.

(جعبه ابزار www.jabe-abzar.com)

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882