loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
طراحی دکوراسیون مغازه
5 : 53 : 8 , 8 / مرداد / 1398

طراحی دکوراسیون مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه

یکی از عواملی که برای افزایش درآمد موثر است چیدمان و دکور داخلی مغازه است. با طراحی دکوراسیون داخلی مغازه فروشنده‌ها می‌­توانند خریداران را به خرید محصولاتی که برای فروش در اولویت هستند تشویق کنند. با دکوراسیون مناسب در مغازه سازماندهی فضا و چرخش افراد در آن راحت‌تر شده و تجربه بسیار خوبی برای مشتری ایجاد می­‌کند.

* در مورد نوع طرح چیدمان مغازه تصمیم بگیرید.

بزرگ یا کوچک، اغلب مغازه‌ها، یکی از انواع چیدمان را دارند. نوع دکوراسیون مغازه بستگی به نوع مغازه و اجناسی دارد که شما می‌فروشید.

چیدمان قفسه­‌های مغازه­‌ها می­‌تواند به صورت شبکه­‌ای، پیچ (حلقه‌ای) و جریان آزاد هستند.

عوامل زیادی طرح کلی دکوراسیون فروشگاه یا مغازه شما را تعیین می­‌کند مانند: اندازه، شکل محل فروش، نوع محصولی که شما می فروشید و حتی مشتری­‌هایی که امیدوار هستید جذب کنید. همان طور که به دنبال بهترین نوع دکوراسیون مغازه هستید این عوامل را به خاطر بسپارید.

طرح شبکه ای:

این نوع چیدمان طرح مستقیم هم نامیده می‌­شود. در استفاده از فضای دیوار و کف مغازه بسیار موثر است. طرح چیدمان شبکه­‌ای حداکثر استفاده از کف و فضاهای گوشه­‌ی مغازه را فراهم م‌ی­کند. این نوع چیدمان مغازه برای مشتر‌‌‌‌ی‌­ها بسیار راحت است تا بچرخند و محصولات را انتخاب کنند و برای فروشنده‌ها هم از نظر دسته‌­بندی محصولات راحت می‌­باشد. برای مغازه­های اسباب بازی، موادغذایی، کتاب، سخت‌افزار و لوازم خانگی مناسب است

طرح پیچ‌:

در این نوع طرح دیوارها بیشتر مشخص هستند. قسمت مرکزی مغازه یا فروشگاه با فرم آزاد یا شبکه‌ای و یا ترکیبی از هردو چیده می‌­شود. مشتری‌ها با انواع محصولاتی که داخل مغازه وجود دارد احاطه می‌شوند. این نوع دکوراسیون مغازه اغلب برای مغازه‌های کوچک مانند مغازه پوشاک، لوازم تزئینی، اسباب بازی، لوازم خانگی و محصولات تخصصی مناسب است.

طرح چیدمان آزاد:

این نوع دکوراسیون مغازه مورد علاقه‌ی مغازه‌های خاص است چرا که می‌توان خلاقیت بسیاری در آن به کار برد و برای تغییر و به روز کردن آسان است. چیدمان محصولات به صورت زاویه‌دار است برای اینکه مشتریان به صورت آهسته حرکت کنند و هم‌چنین برای شاخص شدن محصولات خاص داخل مغازه موثر است. این نوع چیدمان بیشتر برای مغازه‌های بزرگ مناسب است و همچنین در مغازه‌های کوچکتر که محصولات کمتری دارند برای نشان دادن محصولات خاص مناسب است.

*موقعیت محل پرداخت را در مغازه مشخص کنید.

محل پرداخت در مغازه یکی از مهم‌ترین مسائل در دکوراسیون و چیدمان مغازه است. محل مناسب پرداخت در مغازه سمت چپ مغازه (از قسمت ورودی) است. مشتری‌ها وقتی وارد مغازه می‌شوند به طور طبیعی به سمت راست حرکت می‌کنند و تمایل دارند در مغازه بچرخند و از سمت چپ خارج شوند، بنابراین محل پرداخت طبیعتا در مسیر خروج مشتری­‌ها قرار می‌گیرد.

* محصولات را طوری قرار دهید که در حداکثر دید قرار بگیرند.

اغلب پس از تایید نوع طرح چیدمان مغازه، صاحبان مغازه وسایل مربوط به قرارگیری محصولات را خریداری کرده و آن‌ها را پر از محصولات فروش می‌کنند. در اغلب موارد به شاخص کردن محصولات در چیدمان دقت نمی‌کنند. قبل از اینکه برای نصب قفسه‌ها و وسایل جای‌گیری محصولات تصمیم بگیرید در مورد فرم قرارگیری محصولات فکر کنید.

 

* محل قرارگیری وسایل مغازه و وسایل نصب کردنی را مشخص کنید.

بعد از تصمیم برای نوع چیدمان مغازه وتهیه نقشه قرارگیری محصولات، باید محل وسایل دیگر مغازه مشخص شود. وسایل نصب کردنی مانند، لامپ‌ها و روشنایی، پیشخوان، قفسه‌های ثابت و اتاق پرو قسمت‌های ثابتی از مغازه هستند که نمی‌توان آنها را جا‌به‌جا کرد. وسایل قابل تنظیم و جا‌به‌جایی مانند میز، رگال، قفسه‌های لباس هستند که می‌توان در دکوراسیون مغازه جای آنها را تغییر داد.

* منطقه‌­ی راحت و امکانات دیگری در مغازه ایجاد کنید.

دکوراسیون یک مغازه، چیزی بیشتر از وسایل و محصولات موجود در مغازه است. ایجاد حس راحتی و دعوت‌کنندگی در مشتریان و ایجاد تجربه‌ای از خرید که مشتری را دوباره به مغازه برگرداند اهمیت دارد.

با توجه کردن به فضاهای زیر برای مشتریان احساس راحتی ایجاد کنید:

محل نشستن: یک محل نشستن مانند صندلی یا چهارپایه نزدیک محل فروش یا در سالن نزدیک اتاق پرو می‌تواند به مشتریان کمک کند تا خستگی‌شان را برطرف کنند.

اتاق پرو: یکی از ملزومات مغازه‌های لباس فروشی است که باید فضای مناسبی برای آن در نظر گرفت.

بخش خدمات مشتری و پرداخت: در مغازه‌های کوچک این مناطق یکی است. در مغازه‌هایی که مشتری‌ها از سبر برای خرید استفاده نمی‌کنند داشتن یک محل برای گذاشتن وسایل مشتری‌ها به خرید بیشتر و با خیال راحت‌تر آن‌ها کمک می‌کند.

جعبه ابزار دکتر خانگی شماست

(جعبه ابزار www.jabe-abzar.com)

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882