loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
نحوه نگهداری گل نرگس
4 : 23 : 12 , 25 / دی / 1397

نحوه نگهداری گل نرگس

شرایط نگهداری گل نرگس

اگر بخواهید با گل های پیازی به استقبال بهار بروید، می توانید باغچه تان را قسمت بندی کنید. گل های پیازی در زمان های مختلفی گل می دهند. نرگس خودش به تنهایی چند گونه دارد که می تواند در زمان های مختلف گل دهد اما دو گونه آن کاملا در دسترس هستند. نرگس شیراز که عطر و بوی منحصر به فردی دارد، معمولا اواخر پاییز تا اواسط بهار گل می دهد و نرگس شهلا که شیپور بزرگی در وسط دارد و گلبرگ هایش طیفی از رنگ زرد است از اواخر زمستان تا اوایل بهار مهمان باغچه ها ست.

چه نوع خاکی می خواهد؟

نرگس از جمله گل های پیازی است، گل ها و گیاهان پیازی خاک های سنگین و رسی را دوست ندارند و بیشتر خاک سبک را می پسندند. اگر خاک باغچه یا گلدان تان رسی است، کمی شن با آن مخلوط کنید تا زهکشی خوبی پیدا کند. البته کودهای حیوانی هم برای باغچه مناسب است. ورمی کمپوست برای گلدان هایی که داخل آپارتمان قرار می گیرند، کود مناسبی است.

نرگس، آبیاری زیاد را دوست ندارد اگر در این کار افراط کنید، برگ هایش بیش از حد بزرگ شده و گل نمی دهد. متخصصان معتقدند این گیاه برای گل دادن بهتر است کمی خشکی ببیند. یادتان باشد در هوای سرد ماندگاری این گل بیشتر است و دمای بالاتر سبب می شود که گل ها زودتر پژمرده شوند. درست است که نرگس به هوای سرد احتیاج دارد اما برای گلدهی به نور خورشید در بعضی از ساعات روز نیاز دارد. تولیدکنندگان عمده نرگس، گل ها را به طور معمول در مرحله گردن غازی، از انتهای ساقه می برند و برای فروش به بازار می فرستند.

خاصیت شفابخشی دارد؟

در مورد عطر گل نرگس گفته شده که خاصیت شفابخشی دارد البته این مسئله از نظر علمی ثابت نشده و حتی ممکن است تلقینی باشد اما در اینکه عطر نرگس شاداب کننده است شکی نیست.

(جعبه ابزار www.jabe-abzar.com)

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882