loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
25 راز جدید دکوراسیون که حرفه ای ها از آن استفاده می کنند!
23 : 45 : 8 , 13 / خرداد / 1397

25 راز جدید دکوراسیون که حرفه ای ها از آن استفاده می کنند!

از انتخاب ترکیب رنگ شروع کنید.

برای دوباره دکور کردن خانه، اولین قدم درست کردن یک پالت (نقاشی) است. گری مک بورنی، طراحی از بوستون می گوید: "من با یک ترکیب رنگ پایه برای کل خانه شروع می کنم، سپس اتاق به اتاق طراحی و دکور کردن را پیش می برم." در عکس بالا، ترکیب رنگ بسیار ساده ای به کار برده شده است. آبی سلطنتی، آبی کمرنگ، نارنجی ملایم، سبز چمنی، تقریبا همین. ولی همین ترکیب رنگ در اتاق های مختلف به طرق متفاوتی خودش را نشان می دهد.

 

وسایل ارزشمند را در معرض چشم و وسط قرار دهید.

اگر شما وسیله ای را واقعا دوست داشته باشید، می خواهید آن را در معرض دید قرار دهید. بانی ولیامز، طراح، توصیه می کند که از وسایل آنتیک، خاص و تک خود استفاده کنید و لذت ببرید به خصوص در اتاق هایی که بیشتر کاربردی هستند تا جذاب، مثل حمام.

 

ایجاد ارتفاع جعلی با استفاده از مبلمان کوتاه.

تاد رومانو، طراح، توصیه می کند که "در طراحی خطوط عمودی فراوانی ایجاد کنید و از خطوط افقی بپرهیزید. من عاشق آینه های بزرگ و بلند هستم چون به اتاق تناسب می دهند. من همچنین از مبلمان با ارتفاع کم و نزدیک به زمین استفاده می کنم که اتاق بلندتر به نظر برسد."

 

چارچوب پنجره ها را رنگی کنید.

مگ براف، طراح، می گوید: "چارچوب پنجره ها معمولا فرصتی است که برای ایجاد حس و حال در اتاق، نادیده گرفته می شوند." جفری بیلهوبر با این موضوع موافق است و می گوید: "من معمولا آن ها را سبز رنگ می کنم چون با منظره خانه ترکیب رنگ خوبی را ایجاد می کند." نظریه ای هم هست که می گوید: "بعضی وقت ها هم چارچوب ها را مشکی می کنیم، که عملا عصر به بعد دیده نشوند."

 


با به کار بردن آینه ها به اتاق گرما ببخشید.

آینه های پنلی مخصوصا اگر در قسمت بالای خانه نصب شوند، می توانند بسیار شیک و برازنده باشند. ولی آن ها را فقط همینطوری نصب نکنید. لت های بزرگ آینه می توانند محیط خانه را تجاری هم نشان دهند، پس سعی کنید از الگوهای برش خورده و پنلی استفاده نمایید.

 

مبل راحتی را دست کم نگیرید.

تغییر مدل را به خاطر داشتن بچه های شلوغ و بی نظم به تعویق نیندازید. کریستا اوارت، طراح کالیفرنیایی توصیه می کند که "پول خود را برای خرید یک کاناپه راحت و خوش ساخت که می خواهید تا ابد داشته باشید صرف کنید. لازم نیست خودتان را از داشتن پارچه طراح یا برند معروفی که دوست دارید محروم کنید، می توانید در وهله اول تکه ای کوچک مثل یک کوسن را خریداری نمایید."

 

وسایل با رنگ خنثی را با استفاده از انواع بافت و پارچه ها تقویت کنید.

دکور با رنگ خنثی می تواند جالب باشد، فقط از وسایل با جنس های متفاوت استفاده کنید. اوهارا داویس گائتانو، طراح کالیفرنیایی می گوید: "من از وسایل متعدد با جنس های مختلف استفاده می کنم، از پارچه های کتانی گرفته تا ابریشم خام و پارچه های مخملی. همچنین از تضاد بین وسایل مات که نور را جذب می کنند و وسایل براق که انعکاس دهنده نور هستند نیز بهره می برم."

 

استفاده از قانون 50/150

برای داشتن ترکیب رنگ عالی، قسمتی از رنگ را 50% روشن تر از رنگ زمینه و قسمتی دیگر را 150% تیره تر مورد استفاده قرار دهید. مری دوگلاس، طراح می گوید، "این روشی ایمن برای راه راه رنگ گردن دیوارهاست. همچنین این روشی بر مبنای علم معماری در به کار بردن رنگ هاست."

 


در فضاهای کوچک از عمق بهره ببرید.

فضاهای کوچک نباید احساس تنگی بودن بدهند. الیزابت پاین طراح می گوید: "ببینید چگونه این مبل ها دسته های خیلی کوچکی دارند. بیشتر فضای کف مبل به نشیمن اختصاص داده شده است و شما می توانید راحت روی مبل بنشینید. این مبل ها با اینکه بزرگ نیستند ولی لوکس و مجلل به نظر می رسند.

 


استفاده از رنگ مورد علاقه.

یک خانه اجاره ای را هم حتی با بودجه ای کم می توان زیبا کرد. ماکس سینستدن در حالیکه در ورودی سبز رنگ خود ایستاده است، می گوید، "ما عادت کرده ایم که تمام دیوارها را با رنگ آمیزی مثل آینه، صاف و براق درست کنیم، ولی برای یک خانه اجاره ای این کار منظقی به نظر نمی رسد. با استفاده از رنگ در فضاهای غیر معمول خانه، آن ها به ما چشمک خواهند زد.

 


استفاده از والان را فراموش نکنید!

وقتی از والان روی پرده ها استفاده می کنید، مطمئن شوید که از نظر ارتفاع، انتخاب درستی انجام داده اید و والان ها به زمین می رسند.

 

به رنگ کف را برای روشن تر نشان دادن محیط توجه کنید.

آشپزخانه هایی که از کف تا سقف کابینت دارند، معمولا تیره به نظر می رسند، ولی روشی برای ایجاد خطای چشم وجود دارد. کایتلین موران طراح رنگ کف را کمی روشن تر از دیوارها در نظر می گیرد. با اینکار آشپزخانه حتی با داشتن پنجره کم، روشن تر به نظر می آید.

 

وسایل روی میز را به جای اینکه طوری انتخاب کنید که با هم همخوانی داشته باشند، با هم میکس کنید.

انتخاب وسایل همخوان می تواند مبالغه کننده و گران باشد. به دنبال وسایل خاص و دلخواهتان باشید. در این صورت هم در پول صرفه جویی می کنید و هم اینکه فضا به مهمانانتان حس خاص بودن می دهد تا فضایی با یک نام تجاری.

از رنگ طلایی و نقره ای با هم استفاده کنید.

اجسام فلزی به خودی خود درخشش زیادی به محیط ساطع می کنند، ولی این درخشش در صورتی که در رنگ های مختلفی باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. جان دی باستیانی طراح می گوید: "من نمی دانم چرا مردم به ندرت رنگ های طلایی و نقره ای را با هم استفاده می کنند. نکته اینجاست که باید از هر دو رنگ به مقدار زیاد استفاده کرد."

 

رنگ تیره را در ابعاد بزرگ به کار ببرید.

یکی از موفق ترین استراتژی ها، استفاده از رنگ های قوی در همه چیز است. از ستون ها گرفته تا وسایل تزئینی. طراحی از نیویورک می گوید: "این روش خوبی است چون هیچ وقت در تضاد با رنگ های ساده تر قرار نمی گیرد.

 

از یک قالیچه حصیری به عنوان پایه ای عالی استفاده کنید.

ممکن است حصیر را به عنوان منسوجی برای بیرون خانه در نظر داشته باشید، ولی می تواند به همان خوبی در صورتی که درون خانه استفاده شود هم به چشم آید. براف می گوید: "حصیر، کنف، ... مواد طبیعی و رنگ های خنثی همواره شیکی خود را دارند. آن ها مثل تی شرت های سفید برای طراحان داخلی هستند."

 

استفاده از کوسن ها برای لوکس تر کردن خانه.

استفاده از یک جفت کوسن همیشه در نظر ناقص می آید. از 2 جفت کوسن یا الگوها، رنگ ها و بافت های متضاد استفاده کنید. دی باستیانی با این موضوع موافق است و می گوید: "من هیچ وقت از کوسن های کوچک استفاده نمی کنم. به نظر آن ها بخشی از خود مبل هستند."

ایجاد کف مربع با استفاده از حمام شیشه ای

بیشتر مردم از پرده حمام و یا شیشه ای مات برای داشتن حریم خصوصی بیشتر استفاده می کنند، ولی نکته ای درباره استفاده از شیشه های شفاف در حمام وجود دارد. با استفاده از این شیشه ها، در صورتی که از کفپوش یکسانی برای تمام حمام استفاده شود، فضا بزرگتر دیده خواهد شد.

 

پشت آینه هاتان تفکر قرار دهید.

وقتی آینه ای را آویزان می کنید، راجع به اینکه آن ها چه چیزی را منعکس می کنند فکر کنید. شما می خواهید منظره ای عالی، مثل یک چلچراغ زیبا را شکار کنید.

نسبت به کاشی های آشپزخانه دست و دل باز باشید.

کاشی های چشم نواز می توانند آشپزخانه را به کلی تغییر دهند، همانطور که در حمام نیز همینطور است. تا آنجا که بودجه تان اجازه می دهد، دیوارها را با کاشی بپوشانید.

 

با صندلی های اتاق غذاخوری بازی کنید.

استفاده از نیمکت در اتاق غذاخوری ممکن است خیلی مرسوم نباشد، ولی خیلی راحت و دنج هستند. تام فلیسیا طراح می گوید: " شما به طور اتوماتیک وقتی از این صندلی ها استفاده می کنید، احساس صمیمیت بیشتری با اطرافیان خواهید داشت." ویسنته ولف طراح با این موضوع موافق است و می گوید: " نیازی نیست که شما در قسمت غذاخوری، 8 صندلی مثل هم داشته باشید."

 

از رومیزی های بلند استفاده کنید.

وارنر می گوید: "اتاق با تعداد زیادی پایه میز و صندلی می تواند عصبی کننده باشد." اگر از رومیزی بلند برای یک یا دو وسیله استفاده کنید، حس بهتری ایجاد کرده و فضای بیشتری فراهم می کند.

اجازه دهید اندازه محیط، جای وسایل را تعیین کند.

اگر اندازه محیط طوری است که شما مجبورید وسایل را در جاهای مشخصی قرار دهید، تفکر استراتژیک در این زمینه داشته باشید. برای مثال، اگر مجبورید تخت را جلوی پنجره قرار دهید، از بالای تختی استفاده کنید که جلوی ورود نور به اتاق را نگیرد، مثل عکس بالا.

 

تمام آنچه را که برای پذیرایی از مهمانانتان در نظر گرفته اید، روی میز یا بار بچینید.

مرتب کردن خانه قبل از آمدن مهمان ها ایده خوبیست ولی چیزی هست که میزبان نباید فراموش کند. ویلیامز می گوید: "تمام آنچه را که برای پذیرایی از مهمانانتان در نظر گرفته اید، روی میز یا بار بچینید. وقتی مهمانان ببینند از چه خوراکی ها و نوشیدنی هایی می توانند امتحان کنند، حس بهتری خواهند داشت و خودشان از خودشان پذیرایی خواهند کرد."

 

 

هدیه ی ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882