loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
رسم پلان,نقشه منزل تان را به زبان ساده بکشید!
19 : 17 : 10 , 8 / خرداد / 1397

رسم پلان,نقشه منزل تان را به زبان ساده بکشید!


اندازه گیری دیوار

برای شروع وسایلی مانند متر، مداد، خطکش و کاغذ (ترجیحا شطرنجی) آماده کنید؛ یک کروکی از محیط روی کاغذ بکشید (یعنی هرآنچه را که می بینید بر روی کاغذ بکشید؛ نیاز به اندازه دقیق نیست اما تناسبات را رعایت کنید)؛ سپس از یک نقطه مبدا با متر، اندازه گیری را شروع کنید و موارد را روی کروکی بنویسید. اگر دیوار خیلی طولانی است، حتما از کسی کمک بگیرید. شما در این مرحله باید محیط را دور تا دور اندازه گرفته و به نقطه مبدا رسیده باشید.

رسم پلان با مقیاس

با استفاده از خط کش، اندازه های گرفته شده را در راستای همان کروکی بر روی کاغذ دیگری رسم کنید؛ هر یک متر را یک واحد خط کش در نظر بگیرید و دقیق رسم کنید. برای مثال اگر دیوار ۵ متر است؛ خطی به اندازه ۵ سانتی متر بکشید(در واقع اندازه ها ۱۰۰ برابر کوچکتر می شوند) . در این مرحله ضخامت دیوار را هم مد نظر داشته باشید و موازی هر خطی که رسم کرده اید با فاصله ۱۰ و یا ۲۰ میلی متر خط کش، ترسیم کنید. (در واقع با همان تناسب ۱/۱۰۰، ضخامت ۱۰ و یا ۲۰ سانتی متر دیوار را ۱۰۰ برابر کوچک تر کرده ایم) 

رسم در و پنجره

وقت آن است جای بازشو ها بر روی پلان مشخص شود؛ در نظر گرفتن بازشو ها برای چیدمان مبلمان، یکی ضروریات است. عرض در و پنجره را با مد نظر داشتن فاصله ی دقیق بینشان، اندازه بگیرید و آن ها را بر روی خطوط دیوار مشخص کنید. (درنقشه های معماری معمولا علامت پنجره را با دو خط به شکل ساده و علامت درب را با خطی صاف که نشان دهنده ی بدنه ی در و خطی منحنی، نشان دهندی مسیر باز و بسته شدن در است؛ نمایش می دهند.)

پلان مبلمان،اندازه گیری مبلمان و اثاثیه

در ادامه می توانید مبلمان اطراف تان را اندازه بگیرید و یا اگر اثاث ندارید از ابعاد استاندارد وسایل که در سایت های مختلف ذکر شده است، استفاده کنید. شما می توانید مبلمان را به صورت مستطیل های ساده و یا با تناسبات حجمی در همان نقشه ی که رسم کرده اید، ترسیم کنید. 

روش دیگر برای ترسیم مبلمان این است که در کاغذ دیگری رسم کنید؛ سپس برش داده و آن را بر روی پلان قرار دهید. 

با روش برش مبلمان، می توانید آنها را در جاهای مختلفی از نقشه تغییر دهید؛ تا جایگاه مناسب را پیدا کنید

راندوی پلان

در آخر می توانید با کمی رنگ و لعاب به پلان، رنگ و بافت چیدمان تان را نیز پیش بینی کنید؛برای مثال می توانید رنگ مبلمان و یا حتی نوع کفپوش را در آن مشخص کنید. این تکنیک راندو نام دارد که معماران برای طرح اولیه خود استفاده می کنند. انجام این مرحله ضروری نیست چراکه معماران از این تکنیک بیشتر برای ارائه طرح خود به کارفرما بکار می گیرند.

 

رسم پلان
هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882