loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
نما ترمووود (چوبی) در ساختمان
20 : 7 : 12 , 19 / فروردین / 1397

نما ترمووود (چوبی) در ساختمان


⁣انواع چوب و کاربرد آن ها
از گذشته تا به امروز، چوب نقش به سزایی در زندگی افراد داشته است. چوب هایی مانند توسکا، راش، گردو، چنار، توت، پلت (که بیشتر در شمال ایران
یافت میشود) و … از جنگل های داخلی تهیه می گردند ولی چوب روسی از کشور روسیه که در شمال کشور ایران قرار دارد تهیه می گردد.
کشورهای روسیه، چین، فنلاند، اتریش و برزیل از بزرگترین صادرکنندگان چوب دنیا هستند.

توسکا (Alnus)
چوب توسکا نسبتا نرم بوده و در هنگام قطع درخت, سفید و پس از مدتی به رنگ قرمز و در آخر صورتی کم رنگ تغییر میکند، این درخت نزدیک به 100  سال عمر میکند و سن رشدش 50 سال است، از کاربردهای چوب توسکا میتوان به روکش سازی و مبلمان سازی اشاره کرد.به دلیل اینکه توسکا چوبی رطوبت پسند است، دوام آن در آب بیشتر از خشکی است که این یکی از ویژگی های خاص چوب توسکا شمرده میشود.

راش (Brich)
راش چوبی نسبتا سنگین و رنگ کرم مایل به قرمز دارد. این درخت در مناطق کوهستانی به خوبی رشد میکند و در گیلان و مازندران به وفور یافت میشود. این چوب در برابر انواع حشرات و قارچ ها مقاومت خوبی دارد. مرغوب ترین راش، راش ایرانی است که در صنعت مبلمان سازی و تهیه ذغال استفاده
میشود.

افرا (Maple)
افرا چوبی نیمه سخت و رنگ سفید مایل به کرم دارد و در مناطق شمال ایران، اروپا، ایالات متحده و شرق آسیا یافت میشود. افرا چوبی زینتی است که بیشتر در ساخت وسایل موسیقی و تندیس های چوبی کاربرد دارد.

چنار
چنار چوبی سخت و سنگین دارد و رنگش قرمز مایل به قهوه ای است. از چوب چنار برای ساخت درب های اماکن متبرکه، دسته ابزار، صندلی، غربال و صندوق استفاده می شود. طول درخت چنار گاهی تا 50 متر هم میرسد.

بلوط (Oak)
بلوط چوبی نیمه سخت و نیمه سنگین است، بافتی درشت و رنگ قهوه ای روشن تا تیره دارد. از چوب بلوط استفاده های زیادی میشود از جمله: تراورس راه آهن، کشتی سازی، ساخت مبلمان، تیرهای مخابراتی، اسکله سازی و ... .

ممرز (Lumber)
ممرز چوبی نیمه سخت است، بافتی ریز و رنگ سفید تا سفید مایل به کرم دارد. ممرز به فراوانی در شمال ایران یافت میشود و کاربرد اصلی آن در کاغذسازی است و تا 30 متر هم قابل رشد است.

گردو (Walnut)
چوب گردو سخت و سنگین است، بافتی ریز و رنگ خاکستری مایل به قهوه ای تیره دارد. به دلیل اینکه دارای نقش های زیبایی است بیشتر درکارهای زینتی، منبت کاری و معرق کاری استفاده میشود. این چوب به خاطر مقاومتی که دارد خیلی کم مورد حملات حشرات قرار میگیرد.

تبریزی
چوب تبریزی سبک و نرم است به همین دلیل دوام کمی دارد، رنگ آن سفید تا کرم روشن است و اغلب لکه های سیاه رنگ و یا قهوه ای دارد. بیشتر در کاغذسازی، کبریت سازی و جعبه های کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد.

ملچ
چوب ملچ نیمه سخت و سنگین است، بافتی درشت و رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارد. در برابر ضربه بادوام، و بیشتر در ساختمان های چوبی، وسایل ورزشی و در و پنجره استفاده میشود.

روس/ نراد
به آن دسته از چوب های سفید وارداتی از روسیه گفته میشود که سبک و کمی انعطاف پذیر است، نام دیگر آن نراد است، در ایران بیشترین کاربردش ساخت مبلمان و قفسه سازی است.

کاج (Pine)
چوب کاج را شاید بتوان شناخته شده ترین چوب نامید که به فراوانی یافت میشود، کاج ها انواع مختلفی دارند که معروف ترین آنها کاج بلسان است که رنگ سفید و قهوه ای دارد و بیشتر برای خمیر کاغذ استفاده میشود.

نارون (elm)
چوب نارون بسیار سخت و سنگین است، رنگ کرم مایل به قهوه ای دارد، به دلیل محکم بودن در بشکه سازی، تولید بعضی قطعات خودرو و پارکت سازی مورد استفاده قرار میگیرد. نارون از محدود چوب هایی است که علاوه بر محکمی، انعطاف خوبی نیز دارد.

زبان گنجشک / ون
درخت زبان گنجشک به خاطر شکل میوه هایش به این نام معروف است و محکم و انعطاف پذیر است، عموما رنگ زرد مایل به قهوه ای دارد و کاربرد اصلی آن در قاب تابلو و راکت تنیس است.

والسا - بالسا
والسا - بالسا چوبی نرم، سفت و انعطاف پذیر است که در قطعات صنعتی ظریف، انواع ماکت و آثار هنری استفاده میشود. رنگ های این چوب عبارت اند از: سفید تا زرد روشن و قهوه ای ملایم.

آبنوس
آبنوس در ردیف گران ترین چوب ها قرار دارد. بسیار محکم با چگالی بالا، به رنگ قهوه ای، که در مبلمان، ساخت وسایل سرگرمی مانند تخته نرد و شطرنج، تندیس های زیبا کاربرد دارد.

نما ترموود
هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882