loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
آبی لاجوردی,دکوراسیون با این رنگ ایرانی همیشه رو بورسه!
30 : 32 : 11 , 23 / مهر / 1397

آبی لاجوردی,دکوراسیون با این رنگ ایرانی همیشه رو بورسه!

رنگ های ایرانی به واسطه معماری و هنر این مرز و بوم جایگاهی در هنر جهانی پیدا کرده اند و شاید کم تر هنرمندی را بیابیم که نام آبی ایرانی یا سبز ایرانی را نشنیده باشد. در این مطلب تصمیم گرفتم به آبی لاجوردی در دکوراسیون بپردازم، زیرا می دانم حداقل برای ما ایرانیان رنگی بسیار دلنشین و جذاب است. با این که کم تر شاهد حضور آن در خانه ها و دکوراسیونمان هستیم، اما باید بگویم که اگر با ترکیب رنگی مناسب ست شده و به کار رود می تواند به تنهایی تحولی بزرگ را در خانه هایمان ایجاد نماید. از آن جایی که بهترین روش ممکن برای به کارگیری رنگ ها، شناخت ترکیب های متناسب با آن ها و رسیدن به یک هارمونی دلنشین و قابل قبول است، ۴ پیشنهادی رنگی برای ست شدن با آبی لاجوردی در نظر گرفتم که قابل بررسی خواهند بود.

 

آبی لاجوردی و سفید و کرمی

یکی از زیباترین ترکیب رنگی ها با آبی لاجوردی رنگ های سفید و کرمی است. همان طور که در مقدمه هم اشاره کردم، آبی لاجوردی رنگی خاص و پرجلوه است که برای استفاده در دکوراسیون باید با کمی دقت انتخاب شود. اما رنگ سفید به تنهایی می تواند در کنار آن نشسته و تعادل لازم را در فضا ایجاد نماید. اگر کمی با معماری ایرانی و رنگ بندی های آن به خصوص در کاشی ها و گنبدهای مساجد آشنایی داشته باشید، حتما رنگ خاکی و آبی لاجوردی را دیده اید. این ترکیب نیز آرامش و جذابیت را در کنار هم خلق می کنند.

شما باید از این موضوع مطمئن باشید که در انتخاب رنگ آبی لاجوردی هیچ محدودیتی وجود ندارد. هم برای دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد و هم برای مبلمان. فقط باید به این نکته دقت کنید که نباید به میزان زیادی از این رنگ استفاده شود. بیش تر رنگ سفید را به کار ببرید تا آبی لاجوردی به خوبی به چشم آمده و جذابیت لازم را داشته باشد. به طور مثال فقط یک دیوار را با این آبی رنگ آمیزی کنید و یا فقط یکی از مبل های تکی را با پارچه لاجوردی انتخاب نمایید.

آبی لاجوردی در ترکیب با سورمه ای و خاکستری

شاید کنار هم قرار گرفتن دو آبی ( آبی لاجوردی و سورمه ای ) منطقی به نظر نیاید، اما دقیقا نتیجه کاملا برعکس این خواهد بود. این دو رنگ همنشینی بسیار خوبی در کنار هم داشته و به دلیل دو تنالیته تیره و روشنی که ایجاد می کنند جلوه ای خاص را خلق می نمایند. اما به غیر از سورمه ای، رنگ طوسی نیز به عنوان یکی از ترکیب رنگی های لاجوردی مطرح می شود. بهتر است در به کارگیری این رنگ ها با یکدیگر کمی با دقت و حوصله برخورد نمایید زیرا ممکن است بیش اندازه باعث دلگیری و تاریک شدن فضا بشوند.

معمولا رنگ سفید یا رنگ طوسی بسیار روشن به عنوان رنگ کمکی برای این ترکیب ها به کار می روند. سفید باعث می شود که از دلگیر و تاریک شدن فضا جلوگیری شده و این رنگ ها بیش تر قابل تشخیص از یکدیگر باشند. به طور مثال می توانید یکی از دیوارها را با آبی لاجوردی رنگ آمیزی کرده و برای پارچه مبلمان یا روتختی از سورمه ای استفاده نمایید، اما بقیه وسایل یعنی دیوارها، سقف، میزها و .... سفید یا طوسی بسیار روشن در نظر گرفته شوند. اگر دوست ندارید از این رنگ ها به میزان زیادی استفاده کنید، آن ها را در حد وسایل چوبی مانند میز و یا لوازم کوچک مثل قاب عکس ها محدود نمایید.

ست آبی لاجوردی با سبز و زرد

از زیباترین و دلنشین ترین ترکیب رنگ ها می توان به آبی لاجوردی و سبز یا زرد اشاره داشت. این ترکیب که به نوعی حضور طبیعت در خانه شماست بسیار سرزنده و پر انرژی است و به خصوص برای فضاهای کوچک کاملا مناسب خواهد بود. تصاویر زیر ایده های گوناگونی از این سه رنگ را به شما نشان می دهند. اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که در این ترکیب ها هم رنگ سفید به عنوان رنگ متعادل کننده حضور دارد. البته بهتر است رنگ زرد را برای وسایل دکوری مانند آباژور، پاف و یا کوسن ها استفاده نمایید.

 

آبی لاجوردی و قرمز

در نهایت به یک ترکیب رنگی بسیار خاص و زیبا می رسیم. آبی لاجوردی در کنار رنگ های قرمز، قرمز مایل به نارنجی و همین طور صورتی هماهنگی و هارمونی جالبی را از خود نشان می دهد. معمولا برای ترکیب این رنگ ها، آبی لاجوردی به عنوان رنگ اصلی در نظر گرفته و قرمز یا صورتی برای اکسسوری و وسایل استفاده می شوند. در کنار آن ها سفید و یا قهوه ای نیز می توانند رنگ های مکمل خوبی محسوب شوند. نکته قابل توجه در این است که که برای ست کردن لباس ها نیز این ترکیب رنگی ها بسیار مورد توجه قرار می گیرند. به طور مثال آبی لاجوردی و زرد در جواهرات و آبی و قرمز برای پوشاک به کار می روند.

 

 

 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882