loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
طراحی فضای سبز,قبل از شروع این 8 سوال را از طراح بپرسید!
13 : 15 : 9 , 9 / مهر / 1397

طراحی فضای سبز,قبل از شروع این 8 سوال را از طراح بپرسید!

دقت به فضای بیرون خانه این روزها به اندازه دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. زمانی خانه ها فقط باغچه های ساده ای گوشه حیاط داشتند با چند درخت میوه که فصل بارشان معلوم بود و گل هایی از جنس بنفشه و زنبق که نه کار سختی برای کاشت داشتند و نه زحمتی برای نگهداری. اما این روزها دیگر دقت به فضای بیرونی یا همان " اوت در" اهمیت زیادی پیدا کرده است، اولین فضای پیش می تواند قضاوتی باشد از فضای داخل آن. برای همین کار طراحی فضای سبز را باید به کاردان سپرد، فردی با مهارت خاص که در اجرا و تهیه یک فضای بیرونی می تواند به شما کمک کند. اما قبل از انجام هر کاری لازم است از کاردان باسلیقه تان چند سوال اساسی بپرسید. سوال هایی که می تواند شما را سریعتر به مقصود برساند.

چه جور خدماتی می توانید به ما ارائه بدهید؟

سوال ساده ای است اما در اصل اولین و مهم ترین چیزی است که باید از طراح تان بپرسید. همیشه دقیقا همان اول کار معلوم کنید که چه انتظاری از طراح دارید و از او بخواهید به طور دقیق برایتان بگوید که چه کارهایی برای طراحی باغچه تان از دستش بر می آید. برای این که معمولا طراحان گل و گیاه در سه زمینه فعالیت می کنند.

  • فقط طراحی. در این مواقع انتخاب گل ها و خرید آنها به عهده خودتان است و طرف فقط کار چیدمان آنها بر مبنای فضا را انجام می دهد.
  • طراحی و ساخت. در این موارد کارهای ساختمانی مورد نیاز برای داشتن فضای سبز نیز به عهده شرکت طرف قرارداد با شماست و برای خرید گل ها و انتخاب آن هم باید با هم به توافق برسید.
  • کلیه خدمات. دیگر خیالتان راحت است که دست به کمر می ایستید و فقط به کار بقیه نگاه می کنید. در این جور مواقع باید درباره نظارت بر نگهداری کار هم با آنها صحبت کنید. آیا بعد از کار هم برای سرکشی و مراقبت امکانی دارند یا نه؟

۲. می توانم نمونه کارهای قبلی تان را ببینم؟

اصلا با طرف قراردادتان تعارف نداشته باشید و حتما از او نمونه کار بخواهید. درست است که کار گل است و طراحی باغچه اما همین کار به ظاهر ساده می تواند باب سلیقه شما نباشد. ضمن این که با دیدن تصاویر قبلی می توانید راحت تر به خواسته خودتان هم برسید.

 

۳. مشاوره طراحی هم ارائه می دهید یا نه؟

خیلی از طراحان برای مشاوره درباره فضای باغ هزینه جداگانه ای دریافت می کنند. پس بهتر است همان اول از آنها درباره هزینه مشاوره و حتی امکان انجام آن بپرسید. گاهی شما نظر می دهید و طرف پیاده می کند که در این صورت هزینه ای برای مشاوره تعلق نمی گیرد. گاهی حتی می توانید فقط از نظر مشاواره ای طراح استفاده کنید و کار اجرا را خودتان به عهده بگیرید.

۴. هزینه تقریبی کل کار چقدر خواهد بود؟

هیچ وقت بدون دانستن هزینه تقریبی دل به دریا نزنید. از طراحتان از هزینه های دقیق هر کاری بپرسید. بعضی مواقع شما قیمتی از پیمانکار می گیرید ولی در نهایت فاکتور سنگینی را پرداخت می کنید چرا که به هزینه لوازم جانبی و حاشیه های داستان فکر نکرده بودید. در طراحی و ساخت باغچه خانه حتما از طراح بخواهید همه هزینه ها را واضح و روشن برایتان مشخص کند.

۵. راهی برای کم کردن هزینه ها هست؟

ما ایرانی ها اسمش را می گذاریم تخفیف. اما مطمئن باشید خیلی از تخفیف ها به نتایج خوبی نمی رسند! برای همین اگر هزینه ها به اندازه جیب شما نیست از طراح تان بخواهید به جای این که از منافع خودش بگذرد کار را برایتان سبک تر دربیاورد. این طوری نه شما ضرر کرده اید نه او!

۶. کار نصب و اجرا چه قدر طول می کشد؟

حتما درباره مدت زمان انجام پروژه از طراح سوال کنید. البته زمان در این جور مواقع به فاکتورهای زیاد بستگی دارد. مانند اندازه و میزان پروژه، دسترسی به عوامل اجرای امور ساختمانی، سفارش و تحویل مواد و گیاهان، آب و هوا و ... از طراح بخواهید حتما بازه زمانی خاصی را برایتان تعریف کند و آن را در قرارداد قید نماید.

۷. باغچه چه زمانی شروع به رشد می کند؟

خیلی اوقات کار طراحی تمام می شود اما نتیجه کار چیزی نیست که شما انتظارش را داشتید. چرا که به نسبت انتخاب گل ها و فصل رویش آنها باغچه ممکن است بی بار و بدون گل و زیبایی باشد. فضاهای کوچک چمنکاری شده معمولا یکی دو ماهه سبز می شوند اما نهال هایی مانند شمشاد و ... برای رشد به زمان بیشتری نیاز دارند. پس برای هر کدام از گیاهان باغ از طراح زمان دقیق رویش را بپرسید تا بعد توی ذوق تان نخورد!

۸. زیبایی باغچه چقدر طول می کشد و طول عمر باغچه چقدر است؟

سعی کنید از گل ها و نهال هایی استفاده کنید که زمان رویش و نگهداری یک سانی دارند تا به این ترتیب با از بین رفتن قسمتی از گل های باغچه زیبایی آن به هم نریزد. درباره شرایط نگهداری باغچه و این که آیا شرکت برای نگهداری اقدامی دارد یا نه نیز از طراح بپرسید. گاهی هزینه نگهداری گل ها از هزینه کاشت آنها سنگین تر است!

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882