loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
دیوارچینی
40 : 59 : 12 , 3 / تیر / 1399

دیوارچینی

بهترین مصالح برای دیوار چینی

نکته ای که باید مد نظر قرار دهید آن است که آجر های سفال ترد و شکننده می باشند از همین رو از آن در ساخت دیوار های غیر باربر، دیوارهای پیرامونی و همچنین تیغه های جدا کننده مورد استفاده قرار می گیرد. اکیدا استفاده از این آجر در ساخت دیوارهایی که متحمل بارهای جانبی می باشند خودداری نمائید. بنابراین استفاده از آجر سفالی در ساخت دیوارهای باربر به هیچ وجه توصیه نمی شود.

استفاده از آجر سفال تهران نسبت به سایر محصولات مشابه مانند آجر فشاری به دلیل دارا بودن وزن کمتر توصیه می شود. به علاوه که ماده اولیه مورد نیاز ساخت این محصول به میزان زیادی در دسترس وجود دارد و محصول از قیمت کمتری برخوردار می باشد که در برآورد هزینه های نهایی پروژه نقش بسزائی دارد. چگالی آجر سفال پایین بوده به علاوه دارای منافذ و فضاهای خالی می باشد که تا میزان زیادی به صورت عایق حرارتی و صوتی نیز عمل می کند. از دیگر مزایای آجر سفال تهران وجود کونیک (گوشه) در زوایای آجر می باشد که وجود آن به استحکام هرچه بیشتر و خورد نشدن در برابر فشارهای جانبی کمک خواهد کرد.

نحوه دیوار چینی با آجر سفال

به طور کلی دیوار چینی با استفاده از آجر سفالی یکی از شیوه های متداول در ساخت دیوار می باشد که برای ساخت آن ضمن رعایت مواردی که در ادامه فرا خواهید گرفت شما به خرید آجر سفال تهران همچنین مصالح مرغوب نیاز دارید. این محصول که با استفاده از ترکیب خاک رس، سیل و آب و به صورت مکعب مستطیل توپر، توخالی و سوراخ دار تولید می شود باید با توجه به نوع عملکرد دیوار و نوع عایق آن، عرض تیغه سفالی را انتخاب کنید. این نکته را مد نظر قرار دهید که دیوار چینی با استفاده از آجر سفالی به نسبت اختلاط ۱ به ۶ ملات ماسه سیمان نیاز دارد.

نکات اجرایی در دیوار چینی

دیوار المانی می باشد که ضمن جداسازی فضاهای ساختمان از یکدیگر وظیفه انتقال بخشی از بار سقف را بر زمین دارد. دیگر کاربردهای این المان ایجاد عایق های صوتی و حرارتی، ایجاد حریم های مورد نیاز، ایجاد فضاهایی جهت اجرای سیم کشی ها یا تاسیساتی مانند لوله ها، جهت زیبا سازی فضای داخلی ساختمان از طریق اجرای گچ بری ها رابیتس و کناف و فضاهای نوین می باشد. این بخش از سازه را بعد از اجرای ستون و بعد از پایان عملیات بتن ریزی سقف اجرا می کنند. البته دقت شود بعد از بتن ریزی سقف باید جهت دست یابی سقف به مقاومت مورد نیاز به مدت هفت روز به آن فرصت داد و بعد از گذشت این زمان دیوار چینی را شروع کنید. جهت تامین حداکثری مقاومت دیوارها در برابر زمین لرزه رعایت استاندارد ۲۸۰۰ اهمیت ویژه ای دارد.

 

www.jabe-abzar.com
 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882