loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
کاربرد جزیره در آشپزخانه
2 : 44 : 9 , 7 / خرداد / 1399

کاربرد جزیره در آشپزخانه

کاربرد جزیره در آشپزخانه

انبار وسایل مختلف

 

این نوع جزیره، یک کابینت ثابت با پیشخوانی معمولی است. سینک ظرف‌شویی یا گاز ندارد و شبیه به یک کمد در وسط آشپزخانه است.

 آماده سازی مواد غذایی و شستشو

در این نوع از جزیره آشپزخانه از سینک ظرفشویی استفاده شده است. به علاوه فضایی بر روی پیشخوان این جزیره‌ها فراهم شده که بر روی آن می‌توانید مواد غذایی را آماده کنید و حتی برای مهمانی‌های سلف سرویس از آن استفاده کنید.

 

 میز غذاخوری

 

یک جزیره آشپزخانه که برای غذاخوری طراحی شده است، باید فضای کافی برای قرارگیری زانوها در زیر آن را داشته باشد. به همین خاطر، لبه‌های پیشخوان در سمت صندلی‌ها باید به اندازه ۶۰ سانتی‌متر، از جزیره بیرون زده باشد.

مخصوص آشپزی

 

وقتی اجاق‌ گاز روی جزیره آشپزخانه کار شده باشد، آشپز به وسط اشپزخانه هدایت می‌شود و به این ترتیب تسط کامل به فضای اطراف پیدا می‌کند. ولی مشکل این نوع جزیره این است که ریخت و پاش زیادی دارد و آشپزخانه را کمی سلخته نشان می‌دهد.

آشپزی و غذاخوری

 

برای این منظور، توجه داشته باشید که بهتر است سطح غذاخوری از سطح آشپزی پیشخوان بالاتر باشد تا امنیت بیشتری برقرار شود.

انواع  جزیره آشپزخانه ?

میز متحرک چرخ‌دار

 

این نوع جزیره برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است تا هر زمان آن را نیاز نداشتید به یک گوشه حرکت دهید. ابعاد این نوع جزیره آشپزخانه معمولا ۶۰ سانتی‌متر در ۹۰ سانتی‌متر است.

جزیره‌های L-شکل

 

چیدمان ال، تنها به مبل‌های ال شکل محدود نمی‌شود. این شکل از جزیره آشپزخانه، امکان انجام فعالیت‌های زیادی را به شما می‌دهد. می‌توانید از یک طرف آن برای آشپزی و از طرف دیگرش به عنوان میز غذاخوری یا سینک ظرف شویی یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

جزیره‌های T-شکل

 

می‌توانید میز غذاخوری را به وسط جزیره آشپزخانه بچسبانید و فضای آشپزخانه را یکپارچه کنید.

جزیره آشپزخانه منحنی

 

جزیره آشپزخانه منحنی، برای ایجاد حس حرکت و پویایی در محیط مناسب است. به علاوه، به دلیل احاطه شدن توسط جزیره، تسلط شما بر قسمت‌های مختلف جزیره بیشتر خواهد شد.

چه وسایلی را می‌توان بر روی یک جزیره آشپزخانه سوار کرد؟

سینک ظرفشویی

 

سینک ظرفشویی چه بزرگ باشد و چه کوچک، باید به چاه تخلیه متصل باشد. لوله تخلیه را هم میتوان از داخل کابینت ها رد کرد و هم از زیر زمین.

ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی مکمل مناسبی برای سینک ظرفشویی در جزیره آشپزخانه است. بهتر است ماشین ظرفشویی و سینک ظرفشویی نزدیک به هم باشند، تا هم استفاده از آن‌ها راحت باشد و هم از یک چاه تخلیه استفاده کنند.

یخچال در جزیره آشپزخانه

 

یخچال زیر پیشخوان برای نگهداری مواد غذایی، و پذیرایی از مهمانان و افراد خانواده، ایده جالبی است.

گاز روکار

گاز روکار جزیره آشپزخانه از آن جهت خوب است که به آشپز اجازه می‌دهد، به جای نگاه کردن به دیوار، به تمام فضا تسلط داشته باشد. بهتر است گاز از هر طرف ۶۰ سانتی‌متر با لبه های کناری جزیره و حداقل ۱۵ سانتی‌متر با لبه عقبی جزیره فاصله داشته باشد. برای راه‌اندازی گازهای برقی به یک مدار ۲۴۰ ولتی در زیر گاز نیاز دارید. برای گازهای گازی هم یک کپسول کوچک گاز کفایت می‌کند.

جنس  جزیره آشپزخانه

استفاده از سنگ در آشپزخانه

سنگ گزینه‌ای مناسب برای جزیره آشپزخانه است؛ زیرا هم محکم است و هم در برابر حرارت و آب مقاوم است.

استیل ضدزنگ در آشپزخانه

 

در اشپزخانه‌های اداری و رستوران ها، بیشتر از پیشخوان‌هایی با جنس استیل ضدزنگ استفاده می‌کنند. چرا که در برابر حرارت، آب، رطوبت و انواع آلودگی مقاوم است.

استفاده از چوب در آشپزخانه

چوب یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرد کردن مواد بر روی آن است. به علاوه اگر خط و خش روی آن بیوفتد، به راحتی می‌توان آن را سمباده زد.

در آخر باید به یاد داشته باشید که از جزیره آشپزخانه مطابق با نیازتان استفاده کنید تا هم فضای کافی برای کار در آشپزخانه فراهم شود و هم ظاهر آشپزخانه‌تان زیبا و مرتب باقی بماند. اضافه کردن مواردی که از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌کنید، تنها مساله را پیچیده‌تر می‌کند.

http://www.jabe-abzar.com/

 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882