loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
دکوراسیون اتاق خواب
40 : 24 : 11 , 28 / اردیبهشت / 1399

دکوراسیون اتاق خواب

ستون­ها و دیوارهای نیمه:

راهی ساده و عالی برای جداسازی عرصه­ ها در فضاهای بزرگ و جذاب، استفاده از دیوارهای نیمه و ستون­ها است. شاید شما فضا را با دیوارهای عادی جدا کرده اید و حالا احساس می کنید فضا جذابیتش را از دست داده یا بسته و کوچک به نظر می رسد، دیوار های نیمه به اندازه­­ ی کافی برای برگرداندن این جذابیت از دست­ رفته کارآمد هستند. آن­ها می­توانند ساده باشند و یا توسط کاشی و مصالح متنوع پوشیده شده باشند تا حسی طبیعی و راحت را به ­وجود آورند. هم­زمان، شما می­توانید با نصب تصاویر خانوادگی یا جزییاتی ظریف : همانند کلکسیون های هنری، شخصیتی متناسب با علایق خودتان به فضا ببخشید. در هر صورت هر تصمیمی که شما برای اجرای دیوارهای نیمه و ستون ها بگیرید باید بدانید که دیوارهای نیمه همواره متفاوت جلوه می کنند و کیفیتی نو به خانه ی شما می بخشند.

پرده:

در ذهن اغلب ما این تصویر وجود دارد که پرده ­ها تنها پوششی برای پنجره ­ها و درها هستند اما طراحی داخلی مدرن هدف متفاوتی را برای آن­ها بیان می ­کند. تا به امروز پرده­ ها ساده­ ترین و آسان­ترین وسیله برای تقسیم کردن فضا بوده اند. علاوه ­بر این، آن­ها هزینه­ی زیادی را شامل نمی­شوند و می­توانید هر زمان که تصمیم گرفتید آن­ها را حذف کنید. ویژگی خوب پرده ها این است که با بسته شدن آن ها حریم شخصی برای شما به ­وجود می­ آید و با باز کردن آن­ها فضای منزلتان مجددا بزرگ و باز جلوه می کند.

تقسیم ­کننده­ های فلزی:

تقسیم بندی یک اتاق فقط یک راه حل برای ایجاد حریم خصوصی نیست، بلکه یک فرایند خلاقانه است که اتاق شما را زیباتر جلوه می­دهد. یک راه حل محبوب و جدید، تقسیم فضا به­ وسیله­ ی جداکننده های فلزی است. برای مثال می توان به داربست­ های مهیج و طرح­های هنرمندانه ­ی مشابه اشاره کرد.

مبلمان:

تقسیم کردن یک اتاق در زمانی به بهترین نحو به چشم می­ آید که بدون وسایل اضافی و با استفاده از مبلمان منزل رخ بدهد. این مبلمان می­تواند میز تلویزیون، قفسه­ ی وسایل دکوراتیو، یک جفت مبلمان دوطرفه (پشت به پشت) به همراه میزهای قهوه­ خوری جداگانه (گل میز) یا حتی یک فرش ساده باشند. در واقع، ایجاد بیش از یک فضای گفت و گو، راهی مناسب برای نشان دادن این­ است که یک اتاق برای اهداف گوناگونی طراحی شده است.

قفسه­ ها و طبقه های نگهداری کتاب:

به ­جای هزینه کردن برای ساخت دیوار، شما می­توانید اتاق­ها را به­ طور کامل توسط طبقات و قفسه ها جداسازی کنید اگر طبقه ها را دو طرفه بسازید و هر دو سمت را با وسایل دکوراتیو مثل مجسمه و شمع و تابلوی عکس و کتاب پر کنید، جلوه ی بسیار بهتری به این جداکننده ی کاربردی داده اید.

تقسیم­ کننده­ های طبیعی:

همیشه هم لازم نیست هزینه کنید، اگر ذوق هنری دارید و اهل عمل هستید می توانید کمی خلاقانه و متفاوت فکر کنید، مثلا چرا خانه­ ی خود را کمی طبیعی­ تر جلوه ندهید و از چوب خشک و شاخه­ های درختان برای تقسیم فضا استفاده نکنید؟ شما حتی می­توانید هم به­ دنبال ایده­ های خلاقانه باشید، یا با کاردستی خودتان یک راه حل جذاب و زیبا درست کنید.

درب کشویی:

درهای کشویی یک ایده­ ی فوق­العاده­ اند، چرا که به شما این فرصت را می دهند که فضایی چند منظوره داشته باشید و به شما اجازه می دهند فضایی داشته باشید که می تواند ظاهرهای متفاوتی داشته باشد. این درها می­توانند برای بستن هر فضایی به ­منظور محصور کردن عرصه و تعریف کردن محدوده ی آن کافی باشند. درهای جداکننده ی کشویی هم­چنین می ­توانند ساده یا شفاف باشند تا فضاهای مختلف خانه امکان نورگیری مناسب داشته باشند. این درها ایده ­های منعطفی هستند چراکه در رنگ­ها و متریال­ های بسیاری وجود دارند و شما به آسانی می­توانید با توجه به نیازهای فضای خانه­ تان یکی از آن­ها را انتخاب کنید.

تقسیم دو بخشی فضا توسط شومینه:

اگر به شومینه ها علاقه دارید باید بدانید که لازم نیست حتما شومینه ی منزلتان به سبک شومینه های قدیمی باشد، شومینه­ های جدید دو طرفه­ ای که از کف تا سقف کشیده شده اند به آسانی می­ تواند دو اتاق را در یک فضا به­ وجود آورد، در این حالت آتش شومینه هردوسمت را گرم می کند باشد و اتاقی که در دسترس و دید مستقیم نیست، خوشایندتر و صمیمی ­تر به­ نظر می­رسد.

قفسه­ های چوبی مکعب­ شکلِ جداکننده:

مکعب­ های چوبی مستقل و ایستایی که درون قاب­های فلزی تعبیه شده­اند یکی از جذاب ترین ایده های جداکننده ی فضای اتاق هستند. برای ایجاد هماهنگی بیشتر فضا با چنین جداکننده هایی شما می­توانید به­ صورت هم­زمان یک موتیف (طرح) مشخص را درون فضای خانه­ تان تکرار کنید.

صفحات موقتِ تاشونده:

وقتی صحبت از جداکننده ها می شود اکثر اوقات شما مجبور به انتخاب صفحات تاشونده می­شوید که در همه ­ی سبک­ها و طرح­ها قابل دسترس هستند و به سادگی نصب و برچیده می شوند. همین موضوع آن­ها را به انتخابی ایده­ آل برای خانه های اجاره ای یا حتی خانه های مجللی که تمایل صاحبخانه به ایجاد پارتیشنی موقت بالاست تبدیل کرده است. شما حتی می­توانید چند پانل مختلف بسازید و با لولا کردن آن­ها به یکدیگر یک پارتیشن اختصاصی برای منزل خودتان ایجاد کنید.

www.jabe-abzar.com

 

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882