loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
آباژور یا لوستر؟
7 : 36 : 12 , 9 / اردیبهشت / 1399

آباژور یا لوستر؟

 آباژور یا لوستر؟؟؟

لوسترها، نور کلی و یکدست اتاق را فراهم می کنند که در نتیجه همه مبلمان اتاق ساده و خشک به نظر می آیند. اما آباژورها با ایجاد تضاد و سایه روشن در نور، فضا را از یکنواخنی و کسالت خارج می سازند. به همین دلیل ترکیب این دو نوع نور در کنار هم و در یک دکوراسیون می تواند باعث زیبایی بیشتر شود. اتاق خواب نیازمند نور ملایم است که معمولا از لوسترهایی استفاده می شود که نور ملایم داشته باشند و در صورت نیاز به مطالعه می توان از نورهای مکمل مثل آباژور یا چراغ مطالعه نیز استفاده کرد.

لوستر

چراغ آویزی یا لوستر معمولا دارای چندین حباب لامپ هستند و معمولا مدل های مدرن یک ناحیه ی تیره به جا می گذارند و بیشتر مناسب اتاق های بزرگ هستند. نکته ی مهم جهت تابش نور در لوستر و چراغ های آویزی ست: این نور اغلب از بالا یا پایین یا فراهم کردن یک روشنایی کلی است.

اگر سقف خانه چندان بلند نیست، بهتر است لوستر بلند و آویز انتخاب نکنید چرا که سقف خانه را کوتاه تر نشان می دهد و نور در اتاق مناسب نخواهد بود؛ بهتر است مدل های سقفی را انتخاب کنید ه سایه های کمتری نیز تشکیل شود.

نوعی از لوستر ها به نام لوسترهای کریستالی این مزیت را دارند که علاوه بر زیبایی، به دلیل وجود کریستال‌های شیشه‌ای، نور لامپ‌ها را منعکس می‌کنند و بنابراین درخشش بیشتری دارند.

آباژور

آباژور با تمرکز نور به یک قسمت از اتاق مناسب مطالعه، خواب و شب نشینی است و نور چشم ها را اذیت نخواهد کرد. آباژورهای رومیزی و کنارسالنی با وجود تفاوت در اندازه ها و محل قرارگیری شان هر دو قادر اند نور موضعی ملایمی فراهم کنند و هم زمان یک روشنایی کلی به محیط اطراف خود ببخشند.

با توجه به انواع آباژور ها که مدرن، مخروطی و یا پارچه ای هستند بهتر است در صورتی که مبلمان خانه مدرن است، از آباژورهایی با سبک مدرن و اگر فضای خانه سنتی ست، از آباژورهای مخروطی و پارچه ای استفاده کرد.

کم یا زیاد بودن ارتفاع آباژورها باعث تغییر میزان نور خروجی از آن خواهد شد به طوری که گزینه مناسب برای انتخاب آباژور اتاق خواب، رومیزی است که روی پاتختی قرار بگیرد و نور بیش از اندازه نباشد. اگر آباژور در دکوراسیون قرار است یک وسیله تزیینی به حساب آید می توان از آباژورهایی با کلاهک یا شیدهای تیره استفاده کرد که نور کمی از آنها به بیرون ساتع می شود.

www.jabe-abzar.com

هدیه مابه شماآرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882