loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
اشتباهات چیدمان پذیرایی
38 : 15 : 13 , 29 / بهمن / 1398

اشتباهات چیدمان پذیرایی

مبل‌ها را چگونه بچینید؟؟
یکی از اشتباهات رایج در هنگام چیدن مبلمان، چیدمان ردیفی و چسبیده به دیوار است. برخی افراد به بهانه کمبود جا مبلمان منزل خود را مانند پشتی دور تا دور خانه می‌چینند، کاری که کاملا اشتباه است و از زیبایی مبلمان و منزل شما می‌کاهد. چیدمان مبلمان منزل باید به گونه‌ای باشد که یک فضای مشخص را ایجاد کند.
 

در هنگام چیدن مبل‌ها به این نکته توجه داشته باشید که باید بین کاناپه‌ها با یکدیگر و دیوار فاصله مشخصی وجود داشته باشد. این فاصله حداقلی کاناپه‌ها با دیوار باعث می‌شود مبلمان شما بهتر دیده شود و فضای نشیمن و پذیرایی مشخصی را داشته باشید. اگر با کمبود فضا مواجه هستید و با ایجاد این فاصله بین کاناپه‌ها و دیوار بخشی از فضای مفید خانه را از دست می‌دهید، از مبل‌های ال شکل و به هم چسبیده استفاده کنید. این مدل‌ مبل‌ها تنها مدلی هستند که می‌توانید آنها را به کنج دیوار بچسبانید و از همه فضای خانه نهایت استفاده را ببرید.

یک فرش کوچک برای زیر مبل‌ها انتخاب نکنید
فرش در فرهنگ ایرانی کاملا کاربردی و قابل استفاده است. در سنت ایرانی فرش کردن یک اتاق به معنای انتخاب یک فرش به ابعاد دقیق آن اتاق است. فرشی که کنج تا کنج اتاق را بپوشاند. فرش‌ها فضایی برای نشستن، استراحت، صرف غذا و همه کارهای روزمره یک خانه ایرانی را فراهم می‌کنند. اما وقتی نوبت به انتخاب فرش مناسب برای هم‌جواری با مبلمان خانه می‌رسد وضع فرق می‌کند. فرشی که می‌خواهید برای فضای نشیمن منزل خود انتخاب کنید باید ابعاد آن به گونه‌ای باشد که کمی از حاشیه دیوار فاصله داشته باشد و تنها به فضای چیدمان مبل‌ها محدود شود. با توجه به متراژ فضا و ابعاد مبلمان می‌توانید کاناپه‌ها را به گونه‌ای بچینید که کاملا روی فرش قرار بگیرند یا بخشی از آنها روی فرش باشد. در هر حال باید به گونه‌ای باشد که وقتی روی مبل می‌نشینید پای شما روی فرش قرار بگیرد. انتخاب یک فرش کوچک به طوری که از مبل‌ها فاصله داشته باشد یک کار رایج، اما اشتباه است. در عین حال ابعاد فرش باید به گونه‌ای باشد که در بزرگترین حالت، کمی از حاشیه فضای چیدمان مبلها بزرگتر باشد. انتخاب یک فرش بزرگ به طوری که یک ست مبلمان و میز ناهارخوری روی آن جا شود نیز اشتباه است.
 

تلویزیون را محور چیدمان مبل‌ها قرار ندهید
معمولا چیدمان فضای نشیمن در خانه های ایرانی ابتدا با توجه به تابش نور آفتاب و سپس فضای میز تلویزیون انتخاب می‌شود و مبلمان خانه با محوریت تلویزیون چیده می‌شود. این بار که تصمیم گرفتید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید، مبلها را به دور از تلویزیون و دور هم بچینید. یک فضای کاملا اختصاصی برای نشیمن در خانه خود بسازید. فضایی که افراد خانواده و میهمانان دور هم بنشینند و از هر دری سخنی بگویند. فضایی که واقعا برای دورهم نشستن آدم‌ها باشد، نه دورهمی با تلویزیون.

www.jabe-abzar.com

هدیه ما به شما آرامش
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882