loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
درباره اتاق نشیمن بیشتر بدانید
35 : 6 : 12 , 5 / آذر / 1396

درباره اتاق نشیمن بیشتر بدانید

با توجه به چیدمان خانه‌یتان، اتاق نشیمن می‌تواند دارای کارکردهای مختلفی باشد.اگر فضای نشیمن جدایی برای دور هم جمع شدن های خانوادگی در خانه دارید، اتاق نشیمن خانه شما جایی است که برای مطالعه، ایجاد آرامش، و پذیرایی از مهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی اگر تنها یک فضای نشیمن در اختیار دارید، قطعا آنجا برای تماشای تلویزیون، بازی‌کردن، گذراندن وقت با خانواده و...... مورد استفاده قرار می‌گیرد. صرف‌نظر از هدف آن، هر فضای نشیمن خوب دارای یک کاناپه راحت، قسمتی برای استراحت، یک میز و یک نقطه کانونی مانند یک شومینه یا قسمت پذیرایی یا سرگرمی (حتی هر دو) است.

وقتی شروع به بازسازی اتاق نشیمن خود می‌کنید، به هدف کلی فضا فکر کنید. اگر می‌خواهید فضا دارای حسی رسمی باشد، اضافه‌کردن یک شومینه زیبا با طاقچه ای بالای آن ایده بسیار خوبی است، در حالی که یک مبلمان راحتی برای تلویزیون فضا را کمی خودمانی تر می کند. وقتی تم کلی را تعیین کردید، فضایی برای طبقه بندی و ذخیره سازی وسایل را مد نظر داشته باشید. کتاب‌خانه‌های توکار و کنسول های کشودار، صرف‌نظر از میزان رسمی یا غیررسمی بودن آن‌ها، جزئیات خوبی برای اضافه‌شدن به فضا هستند، در حالی که یک  میز  در یک فضای نشمین خصوصی فضای کافی را برای بازی‌های خانوادگی فراهم می‌کند. در پایان، با اضافه‌کردن فرش، آثار هنری، پرده، و نورپردازی به فضا شخصیت دهید.

کارکردهای اتاق نشمین چیست؟

اگر برای فعالیت‌های عادی از اتاق نشیمن خانوادگی استفاده می‌کنید، اتاق نشمین شما می‌تواند به‌عنوان فضایی ویژه‌تر برای پذیرایی از مهمان و سرگرمی عمل کند. برای رسیدن به چنین فضایی، یک میز چرخ‌دار مخصوص سرو نوشیدنی‌ها (bar cart)، مبلمان رسمی مانند مبل‌های دسته‌دار با پشتی‌های محکم و کاناپه‌های بزرگ به شکل نیمکت، و کتاب‌خانه‌هایی از چوب ماهون و میزهای پیش‌دستی خریداری کنید. با انتخاب یک طاقچه (mantel) بالای شومینه چشم‌گیر و خاص، از شومینه به‌عنوان نقطه کانونی فضای خود استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر اتاق نشیمن فضای نشیمن اصلی شماست، باید بیشتر شبیه اتاق تماشای تلویزیون مورد استفاده قرار بگیرد که با یک کاناپه چندبخشی، میز تلویزیون، و فضای بازی کامل می‌شود. در نهایت، به نیازهایتان فکر کنید؛ خانواده‌ای که در آن چند کودک وجود دارند بیشتر نیازمند یک فضای بازی است تا یک اتاق نشیمن رسمی.

چه اجزایی را به اتاق نشیمن اضافه کنم؟

از آن‌جایی که این فضا اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، از کافی‌بودن قفسه‌ها، میزهای کشویی، و دراورها برای جادادن وسایل تان مطمئن شوید. درست است که وسایل سفارشی (توکار) گران‌تر هستند، اما بهترین شیوه برای این منظور هستند، فضای کمتری می‌گیرند، و معمولا نیازها را به بهترین نحو برطرف می‌کنند. میزهای تلویزیون توکار مکان فوق‌العاده‌ای برای قرار گرفتن تلویزیون، دستگاه‌های پخش، کنسول‌های بازی، و ابزار الکترونیکی کوچک هستند، در حالی که قفسه‌ها، کتاب‌ها، تابلوها، و وسایل دیگر را در خود جای می‌دهند. یک میز بزرگ می‌توانند به‌عنوان فضایی برای انجام کارهای خانوادگی و کارهای شخصی مورد استفاده قرار بگیرند، حال آنکه نشیمن گاه جلوی پنجره به سرعت تبدیل به محلی برای مطالعه یا چرت روزانه         می شود.

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن چگونه باید باشد؟

هنگام طراحی دکوراسیون فضا نگران رنگ‌های روشن نباشید، اما در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید. از کاناپه‌ها، صندلی‌ها، و مبل‌های عثمانی (ottoman) با رنگ‌های خنثی و لوازم جانبی برجسته استفاده کنید؛ با این شیوه می‌توانید اشیای کوچک را هنگام انجام طرح‌های جدید جابه‌جا کنید. تابلوها، فرش‌ها، کوسن‌ها، و پرده‌ها اشیای خوبی برای اضافه‌کردن رنگ هستند، در حالی که آینه‌ها، چراغ‌های رومیزی، و چراغ‌های سقفی برای ایجاد جریان نور در فضا بسیار مناسب هستند. می‌توانید کارهای هنری رنگی به دیوار نصب کنید، و حتی یک دیواراصلیبا انتخاب رنگی جدید اضافه کنید. 

طراحی اتاق نشیمن
دکوراسیون داخلی
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882